تمام آنچه آقای شهردار در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان گفت

شهردار اصفهان گفت: خط یک متروی اصفهان باید تا آخر سال پایان یابد و اگر تا پایان سال خط مترو به صفه نرسد تصمیم دیگری خواهیم گرفت و تمام مدیران باید مترو اصفهان را تا صفه هل بدهند.

به گزارش ایسکانیوز، قدرت الله نوروزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کارمان را با رویکرد انضباط مالی و اداری آغاز کردیم و به دنبال کاهش تعهدات غیر اساسی شهرداری بودیم، بنابراین در حوزه عمران بخشنامه ای را صادر کردیم که در کاهش هزینه های بی مورد و پروژه های غیرضروری موثر بود و توانست یک بازنگری در فعالیت ها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در کنترل هزینه ها موفقیت های خوبی به دست آوردیم و سود حاصل از این اقدام بیشتر از سود حاصل از درآمدها بوده است، ادامه داد: اقدامات شهرداری باید در برگیرنده خدمت رسانی باشد و به دنبال این بودیم که هر عملی اثر بخشی خود را داشته باشد و همه فعالیت ها بر اساس انسان محوری انجام شود و این نیازمند آن است که بودجه دقیق تر و صحیح تر برنامه ریزی شود.

وی افزود: در حوزه شهرسازی ایجاد انضباط و جلوگیری از شهرفروشی از مهم ترین و اساسی ترین برنامه هایی بود که آن را پیگیری کردیم و در حوزه حکمرانی به دنبال شفاف سازی بودیم و برای اولین بار در کشور در این خصوص وارد عمل شدیم و مشاور خوبی نیز در این زمینه انتخاب شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با برگزاری سلسه نشست های اصفهان فردا به دنبال توسعه مشارکت مردمی و شنیدن صحبت مردم بودیم. این جلسات به برگزاری جلسات کارشناسی می تواند کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: مطالبات شهرداری اصفهان از دولت باید پیگیری می شد تا بتوان از طریق آن بدهی دستگاه های اجرایی و پروژه هایی مثل مترو و سالن اجلاس سران پرداخت شود. برای مترو دولت می تواند با انتشار اوراق مشارکت کمک کند. در خصوص سالن اجلاس نیز قرار شد 80 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شود.

طلب های شهرداری اصفهان پیگیری می شود

نوروزی با اشاره بدهی ارگان ها به شهرداری اصفهان، اظهار کرد: 32 میلیارد تومان از دانشگاه اصفهان طلبکار بودیم که از این دانشگاه دریافت شد. 20 میلیارد تومان نیز دولت به سازمان پسماند بدهکار است که یک میلیارد تومان آن پرداخت شده است. شش میلیارد تومان هم نهادهای اجرایی مثل آب و برق و 53 میلیارد تومان هم از کمیسیون ماده صد و 77 طلب داریم که در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: جلسات متعددی هم برای دریافت مالیات ارزش افزوده با رییس سازمان امور مالیاتی داشتیم، زیرا این ماده سال 1387تصویب شده و 190 میلیارد تومان طلب داریم که وصول نشده است.

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: در خصوص عوارض آلایندگی پالایشگاه باید از سال 1390 به شهرداری پرداخت می شد که بر اساس نظر محیط زیست باید سال 1394 این عوارض پرداخت می شده است.

وی در خصوص وضعیت بودجه شهرداری افزود: بودجه شهرداری اصفهان در سال 1395، دو هزار 650 میلیارد تومان و در سال جاری، دو هزار و 750 میلیارد تومان بوده است که در شهریور ماه سال 95، هزار و 208 میلیارد تومان و در شهریور ماه سال جاری حدود 9 درصد کاهش یافته، در مهرماه 95، 180 میلیارد تومان و در مهرماه 96 به 101 میلیارد تومان رسیده که 27 درصد کاهش داشته ایم، در آبان ماه سال گذشته، 136 میلیارد بوده که آبان سال جاری به 165 میلیارد تومان رسیده است. در آذر ماه 95، بودجه 111 میلیارد تومان بوده که به 134 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

نوروزی تاکید کرد: هم چون سال های گذشته در سال 95 و 96، دو غرفه در نمایشگاه مطبوعات از سوی شهرداری اصفهان برپا شده که هزینه آن در سال 95، 70 میلیون تومان بوده و در سال جاری، 20 میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: درصد تحقق درآمدها قبل از تصدی در شهرداری 33 درصد و در حال حاضر 53 درصد است، هم چنین عوارض ساختمانی 24 درصد بوده که به 38 درصد رسیده است .

نوروزی با اشاره به جلسات کلان شهرها برای تامین بودجه گفت: جلسات کلانشهرها می تواند برای تأمین بودجه و درآمدها موثر باشد که در شهرداری اصفهان فرصت ها و تهدیدهای لایحه بودجه مشخص شده است و مکاتباتی با نمایندگان مجلس در این خصوص انجام شد و مبنایی برای کمیسیون تلفیق در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در ارتباط با لایحه های مربوط به ارزش افزوده و آلایندگی با نمایندگان جلساتی را داشته که منجر به اصلاحات خوبی خواهد شد. گزارش تحلیلی نیز از بانک شهر فراهم شده و با اینکه حدود هفت درصد این بانکمتعلق به شهرداری است متاسفانه از این منبع سرشار در اصفهان هشت درصد استفاده شده در حالی که مشهد 84 درصد بهره برده است.

وی همچنین به جلساتی که وزیر راه و شهرسازی داشت، اشاره کرد و افزود: تا کنون سه جلسه با وزیر راه و شهرسازی داشته و 10 درخواست از وی داشته ایم که 50 درصد آن انجام شده است به عنوان نمونه تشکیل ستاد بازآفرینی و دریافت وام برای بافت فرسوده انجام شده است.

وی ادامه داد: با معاون وزیر اقتصاد جلساتی داشتیم که برای فایناس مترو قول هایی را دادند و قرار شد وامی نیز فراهم شود. هم چنین چهار رام برای مترو خریداری شده که در گمرگ گیر افتاده و برای آزاد سازی آن در حال مذاکره هستیم. هم چنین با وزارت صنایع در خصوص آلایندگی جلساتی را داشتیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت جایگاه خواهر خوانده های اصفهان تاکید کرد: اصفهان 15 خواهرخوانده دارد، یکی از بهترین راه های تعامل برای گردشگری وزرات خارجه است که با آقای ظریف در این خصوص جلسه داشتیم و به دنبال آن هستیم که در یک برنامه ریزی بزرگ و زیبا تمام اصفهانی هایی را که در خارج از کشور هستند را به اصفهان دعوت کنیم تا به شهرداری اصفهان کمک کنند. در این خصوص امکاناتی را برای آنها فراهم و ساختمانی را برای آنها ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به موضوع مهم و حیاتی زاینده رود تصریح کرد: برای موضوع زاینده رود نیز با آقای ولایتی مشاور مقام معظم رهبری مذاکره داشته ایم، زیرا اصفهان یکی از سهم بران است، از طرفی خشکی زاینده رود شهر را تهدید می کند و اصفهان زنده به زاینده رود است.

نوروزی افزود: روز گذشته نیز جلسه ای با رییس بنیاد مستضعفان داشتیم تا کارخانه قند به مجموعه تجاری بزرگ تبدیل شود و در ارتباط با مترو و کارخانه زمزم نیز مذاکراتی صورت گرفت.

وی همچنین در مورد وضعیت شرق اصفهان تاکید کرد: انرژی هسته ای در شرق اصفهان واقع شده و در این زمینه صحبت هایی را با رییس سازمان انرژی اتمی داشتیم و این اطمینان را دادند که انرژی هسته ای اصفهان به دلیل پایش مستمر، خطری برای شهروندان ندارد. توافقاتی نیز برای توسعه میدان شهدای هسته و روشن دشت انجام شده است.

خط یک مترو باید تا پایان سال اجرا شود

شهردار اصفهان ادامه داد: دومین برنامه شهرداری اصفهان کارآفرینی است و مهم ترین موضوع عمرانی مدیریت شهری مترو در اصفهان است. تمام تلاش ها این است که خط یک متروی اصفهان باید تا آخر سال پایان یابد و اگر تا پایان سال خط مترو به صفه نرسد تصمیم دیگری خواهیم گرفت و تمام مدیران باید مترو را تا صفه هل بدهند.

وی در خصوص پروژه های عمرانی مناطق مختلف شهرداری گفت: 995 پروژه عمرانی در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان در حال انجام است که 287 مورد آن شروع نشده، 138 مورد آن در حال طراحی،132 مورد آن تملک شده، 61 مورد تأمین اعتبار شده و 89 مورد آن اجرا شده و 282 مورد آن تجهیز و بهره برداری شده و شش مورد آن به پایان رسیده و 14 مورد آن همپوشانی دارد. در مجموع پروژه هایی در حال اجرا در منطقه دو کمترین و منطقه 10 بیشترین پیشرفت را داشته اند.

900

کد خبر: 894259

وب گردی

وب گردی