برگزاری نمایشگاه  پوستر پلاکارت در موزه سینما

نشست پژوهشی بررسی تاریخ «سَردر» در سینمای ایران با عنوان «مروری بر تاریخ اعلان، پوستر و سَردر های سینمایی در ایران» در موزه سینما برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز از موزه سینما، نمایشگاه «پلاکارت» با مجموعه ای از سَردر های سینمایی به صورت چاپی و نقاشی با مشارکت موزه سینمای ایران، فیلمخانه ملی ایران، انجمن گرافیک ایران، دوسالانه سرو نقره ای، استودیو کارگاه و مجموعه علی بختیاری در گالری «سلام» برپا شده است.

در همین راستا قرار است نشست پژوهشی بررسی تاریخ سَردر در سینمای ایران با عنوان «مروری بر تاریخ اعلان، پوستر و سَردر های سینمایی در ایران» روز دوشنبه 2 بهمن ماه ساعت 17 در سالن سینما فردوس در موزه سینما برگزار شود.

در این نشست پژوهشی درباره اولین اعلان های سینمایی و جایگاه آنها به عنوان ویترین فیلم جهت معرفی اثر به مخاطب، شرح تاریخ ورود نقاشی پرتره در طراحی پوستر و سَردر های سینما، گرافیک و هویت دیداری فیلم ها و جایگاه های ظهور گرافیک فیلم با حضور طراحان و نقاشان مطرح در عرصه طراحی اعلان، پوستر و سَردر های سینما، صحبت خواهد شد.

نمایشگاه پوستر «پلاکارت» با نگاهی به طراحی اعلان های سر در سینما در ایران، در روز 9 دی ماه آغاز شده و تا تاریخ 2 بهمن از ساعت 16 تا 21 در فضای نمایشگاهی «سلام» برپا است.

502

کد خبر: 894267

وب گردی

وب گردی