توجه به حوزه توانبخشی، موجب کاهش هزینه های سلامت می شود/ وجود 52 شرکت دانش بنیان صادراتی در کشور

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: در حوزه فناوری ممکن است با محدودیت منابع روبرو باشیم اما کار ما از ایده آغاز و به تولید ختم می شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین وطن پور در همایش "فناوری های توانبخشی، شرایط فعلی کشور و افق پیش رو" اظهار داشت: در حوزه بایوتکنولوژی موفقیت های بسیار خوبی را بدست آورده ایم و صادر کننده این دانش به کشورهای منطقه هستیم و لازم است که در حوزه توانبخشی نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به موفقیت های حوزه تجهیزات پزشکی ایران و صادرات محصولات آن به کشورهای دیگر از جمله چین و کره جنوبی، گفت: در حال حاضر باید دیوارهای بین دپارتمان ها و دانشگاه های پزشکی و غیرپزشکی را برداریم.

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: در دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت کمیته ای به منظور حمایت از طرح های فناوری تشکیل شده که می تواند در حوزه توانبخشی نیز از طرح های فناوری، حمایت کند.

دکتر وطن پور توجه به حوزه توانبخشی را موجب کاهش هزینه های نظام سلامت دانست و گفت: علیرغم عمر کوتاه شرکت های دانش بنیان در مقایسه با حوزه صنعت اما در حال حاضر 52 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که محصولات خود را صادر می کنند و تلاش ما نیز بازارسازی برای این محصولات در داخل و خارج از کشور است.

وی با اشاره به بخشنامه سازمان غذا و دارو مبنی بر اولویت داشتن خرید محصولات دانش بنیان، یادآور شد: موسسه نیماد نیز در قالب مشوق ها، از فناوران و محققان حمایت می کند و سال گذشته این موسسه، 6 میلیارد تومان به طرح های فناوری اختصاص داد.

700

کد خبر: 894268

وب گردی

وب گردی