سرنوشت 30 خدمه ایرانی در هاله‌ای از ابهام/ تجسس همچنان ادامه دارد

معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: در حال حاضر تمام شناورهای اطراف و مرکز تجسس چین که با مرکز تجسس بندرعباس به شکل برخط در ارتباط هستند، تا کنون اطلاعی از خدمه این کشتی وجود ندارد.

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص حادثه نفتکش ایرانی اظهار کرد: این حادثه دیروز ساعت 16:30 به وقت تهران در 160 مایلی بندر شانگهای چین، رخ داده به طوری که یک کشتی چینی حامل گندم با کشتی که حامل میعانات گازی برخورد می کند. این کشتی از بندر عسلویه ایران به مقصد کره در حال حرکت بود که تصادم اتفاق افتاد و بلافاصله به دلیل اینکه محموله کشتی گاز بوده دچار انفجار می‌شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر تمام شناورهای اطراف و مرکز تجسس چین که با مرکز تجسس بندرعباس به شکل برخط در ارتباط هستند.

حق شناس یادآور شد: با توجه به اینکه بار شناور چینی گندم بوده و دچار آتش سوزی نشده و تمام کارکنان آنها توسط شناورها نجات پیدا کردند اما شناور ایرانی که با مالکیت شرکت ملی نفت کش و تحت اجاره شرکت کره‌ای با پرچم پاناما بوده، دچار آتش سوزی می‌شود و هنوز هیچ اطلاعی از 32 سرنشین آن در دست نیست.

او با بیان این‌که این کشتی 32 خدمه داشت که 30 نفر از آنها ایرانی و 2نفر بنگلادشی بودند، تصریح کرد: : از این تعداد 22 نفر کارکنان کشتی و یک نفر همسر کارکنان کشتی و 7 نفر دانشجو بودند و دو نفر از نیروی خارجی بوده است هنوز اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.

گفتنی است کشتی حادثه دیده 136 هزار تن بار داشت و 25 آذرماه امسال از بندر عسلویه به مقصد کره جنوبی حرکت کرده بود.

او خاطر نشان کرد: عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد.

402

کد خبر: 894286

وب گردی

وب گردی