ارائه کارت خرید اعتباری CNG به مالکان 4 میلیون خودرو/ صرفه‌جویی هزار و 800 میلیارد تومانی در پرداخت یارانه

رئیس جایگاه‌داران CNG از ارائه کارت خرید اعتباریCNG تا سقف 200 مترمکعب برای مالکان 4 میلیون خودرو خبر داد.

اردشیر دادرس رئیس جایگاه‌داران CNG در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، از ارائه کارت خرید اعتباری CNG تا سقف 200 مترمکعب برای مالکان 4 میلیون خودرو خبر داد و گفت: این میزان سهمیه معادل 200 لیتر بنزین است؛ به عبارتی 45هزار تومان تبدیل به 200 هزار تومان می شود.

او تصریح کرد: میزان اعتبار کارت 800 هزار تومان است به طوری که تا سقف یک میلیون تومان نیز قابل افزایش است. این طرح در مرجع ملی CNG مطرح و تصویب شده است، به طوری که کلیه بخش‌های دولتی و خصوصی تایید کردند و در صورت تایید کارشناسی وزیر نفت، این طرح اجرا خواهد شد.

رئیس جایگاه‌داران CNG به مزیت‌های این طرح اشاره کرد و افزود: با این روش از واردات روزانه 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین به کشور جلوگیری می‌شود. همچنین علاوه برکاهش آلودگی هوا باعث می شود که حدود هزار و 800 میلیارد تومان برای دولت صرفه جویی نقدینگی در پرداخت یارانه داشته باشد، به طوری که از هدرمندی یارانه ها جلوگیری و به هدفمندی منابع حرکت کنیم.

او خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 90 درصد تاکسی‌ها و 70 درصد حمل و نقل عمومی دوگانه سوز هستند، بنابراین کسی که روزانه 30 لیتر بنزین مصرف می کند، ماهیانه یک میلیون تومان به نفع مصرف کننده خواهد بود.

402

کد خبر: 894341

وب گردی

وب گردی