تاکید استاندار مازندران بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال

استاندار مازندران در نشست هم اندیشی با نمایندگان کارگران، بازنشستگان و کارآفرینان گفت: با تسهیلات بانکی نمی توان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست هم اندیشی با نمایندگان کارگران، بازنشستگان، کارآفرینان و مدیران دستگاه های اجرایی استان با اشاره به این که کشور در دوره گذار بسر می برد و مسایل این دوره زمانی حل می شود که همه دگرگون شویم و دگرگون فکر کنیم، بیان داشت: امروز دولت در اجرای اصل 44 بمنظور واگذاری تصدی گری امور به بخش خصوصی، تمام دارایی ها، کارخانه ها و ... را واگذار نموده است.
استاندار، افزود: دولت با همراهی مجلس، مصوباتی را در راستای کاهش مداخله دولت در فعالیت های اقتصادی و فضای کسب و کار و تقویت نظارت خود وضع نموده است.
وی با بیان این که دولت تدبیر و امید در راستای تحول اداری و تسهیل کار مردم، دفاتر پیشخوان دولت و دولت الکترونیک را با قوت دنبال می نماید، افزود: مردم در مراجعه به ادارات باید به یک میز کار مراجعه نمایند.
اسلامی شناسایی و به میدان آوردن افراد واجد صلاحیت تولید و سرمایه گذاری را به فضای اقتصادی از دیگر برنامه های دولت یاد کرد و خاطر نشان ساخت: در تلاشیم واحدهای بزرگ غیر فعال استان را با تمهید تدابیر لازم به مدار تولید بازگردانیم.
استاندار با بیان این که با فعالان بزرگ و موثر اقتصادی استان برای شناسایی و رفع موانع پیش روی آنان مذاکره کرده ایم و این نشست ها تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: هم چنین در خصوص راهکارهای حفظ اشتغال موجود، توسعه و ایجاد اشتغال جدید نیز با آنان گفتگو کرده ایم.
نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که تسهیلات بانکی باید به واحدهایی اعطا شود که واجد شرایط باشند و محصولات تولیدی آنان در بازار به فروش برسد تا با سرمایه در گردش لازم در مدار تولید قرار گیرد، گفت: بانک ها باید بر نحوه هزینه کرد تسهیلات نظارت کنند، این نظارت به معنای مداخله در کار فعالان اقتصادی نیست بلکه با کنترل، اعتماد افزایش می یابد.
وی، بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد و یاد آور شد: میزان و مبنای اشتغال ایجاد شده فقط آمار تامین اجتماعی بوده که بر این اساس از سال گذشته تا کنون سه هزار نفر بیمه شده اجباری به آمار اشتغال اضافه گردید.
اسلامی، سهم صنعت در اقتصاد مازندران را 12.5 درصد عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: دستگاه های اجرایی برای فعالان اقتصادی مزاحمت ایجاد نکنند و در کارشان تسهیل گری نمایند. باید همه تلاش کنند تا تولید در مازندران پابرجا بماند.
وی با بیان این که مازندران سهم بزرگی در اقتصاد کشاورزی و تامین سلامت و امنیت غذایی کشور دارد، اظهار داشت: باید ارقامی در کشاورزی مازندران رواج یابد که بهره وری را افزایش دهد.
اسلامی عمق نفوذ آی تی در مازندران را 109 درصد در استان عنوان کرد و تصریح نمود: دانش آموختگان جویای کار باید از این فرصت به نحو مطلوب برای ایجاد کسب و کارهای آی تی استفاده نمایند.
استاندار با اشاره به این که با تسهیلات بانکی نمی توان اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشید چرا که هزینه تولید را افزایش می دهد، ابراز نمود: شرکت های استان باید با ورود به بازار سرمایه ( بورس و فرابورس ) از ظرفیت مردم در فعالیت های اقتصادی بهره گیری نمایند.
وی با بیان این که برای توسعه باید نقشه راه و الگو داشت، افزود: واگرایی در مازندران زیاد است.استان با تشتت و تفرقه توسعه نمی یابد. بیاییم ید واحده بشویم و یکپارچه عمل کنیم.
اسلامی با اشاره به این که من استاندار مازندران و مازندرانی ام و قلبم برای مازندران می تپد و باید مازندران را متحول کنیم، گفت: مازندران متحول نمی شود مگر تک تک ما متحول و همفکر و همصدا بشویم.
استاندار، افزود: باید با بخشی نگری در مازندران خداحافظی کنیم. در مازندران به کار و تلاش روزافزون نیاز داریم.
در این نشست برخی از نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه های اجرایی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر: 894352

وب گردی

وب گردی