قطار سریع السیر در مسیر بندرعباس به تهران راه اندازی شود

استاندار هرمزگان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد توسعه راه آهن و برقی کردن مسیر ریلی بندرعباس به تهران و راه اندازی قطار سریع السیر در این مسیر را ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی استاندار هرمزگان در دیدار با دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی خواستار احداث محور میان بندرعباس به بندرتیاب در شهرستان میناب و همچنین بهسازی راه دسترسی به بندرتیاب شد و بیان داشت: بندرتیاب ظرفیت خوبی برای فعالیت های گردشگری و همچنین تجاری دارد و ایجاد جاده های مناسب موجب دسترسی مناسب گردشگران به این بندر می شود.

وی ادامه داد: تکمیل 65 کیلومتر باقی مانده از بزرگراه بندرعباس به پارسیان از دیگر مواردی است که خواهان آن هستیم و موجب کامل شدن این محور بزرگراهی در هرمزگان خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین پیشنهاد توسعه راه آهن و برقی کردن مسیر ریلی بندرعباس به تهران و راه اندازی قطار سریع السیر در این مسیر را ارائه داد و اظهار داشت: این کار موجب کاهش زمان سفر با قطار در محور بندرعباس به تهران و همچنین جذب بیشتر گردشگران و رونق فعالیت های مرتبط در هرمزگان می شود.

همتی اضافه کرد: احداث 50 کیلومتر از بزرگراه سیریک به جاسک نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا موجب افزایش ایمنی در این محور و تردد راحت تر در آن شود.

وی خواستار تامین زمین جهت احداث فضای اداری و مسکن برای کارمندان در تمامی شهرستان های هرمزگان شد و عنوان کرد: مطالعات اختصاص 150 هکتار زمین برای احداث مسکن نیازمندان در شهر بندرعباس نیز انجام شود.

استاندار هرمزگان به طرح اقدام مشترک برای همکاری تمامی دستگاه های اجرایی جهت بهبود وضعیت بافت های فرسوده در هرمزگان اشاره کرد و گفت: در این راستا نشست سیاست گذاری حوزه مسکن در هرمزگان و انجام مطالعات مرتبط با حضور سه نفر از معاونان وزارت راه و شهرسازی در بندرعباس برگزار می شود.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات و طرح های ارائه شده از سوی استاندار هرمزگان، بیان داشت: مطالعات فاز یک و دو ایجاد قطار سریع السیر در مسیر بندرعباس به تهران صورت گیرد و برای ایجاد محور بندرعباس به بندرتیاب نیز مطالعات و نقشه های مرتبط آماده و ارائه شود.

عباس آخوندی همچنین جهت تامین زمین ایجاد مسکن کارمندان و نیازمندان در هرمزگان به سازمان ملی زمین و مسکن ماموریت داد تا این موارد را بررسی و اقدام لازم را انجام دهد.

همچنین در این دیدار مقرر شد دو هزار فقره سند در مناطق حاشیه ای شهر بندرعباس در دهه فجر سال جاری به مردم واگذار شود.

901

کد خبر: 894428

وب گردی

وب گردی