دبیر کمیسیون آموزش مجلس: مدیران مدارس مجبورند از والدین کمک بگیرند

دبیر کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مدیران مدارس شب‌ها با غم بدهی‌های آب و گاز مدرسه به خواب می‌روند، گفت: مدیران مدارس مجبورند از والدین کمک بگیرند و این ذهنیت ایجاد می‌شود که هر دانش‌آموزی پول بیشتری بدهد، نمره بهتری می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، در خصوص «عدم پرداخت سرانه مدارس و متوسل شدن دبیران مدارس به روش‌های مختلف برای تأمین هزینه»، اظهار داشت: متأسفانه مدیران مدارس شب‌ها با غم بدهی‌های آب و گاز مدرسه، به خواب می‌روند.

وی با بیان اینکه مدیر مدرسه باید تمشیت امور کند نه اینکه امروز به چنین وضعیتی در اداره مدرسه دچار شود، افزود: وقتی سرانه مدارس کاهش پیدا می‌کند، مدیران مدارس دست به دامن والدین دانش‌آموزان می‌شوند؛ در نتیجه معلوم است که هر دانش‌آموزی که پدرش پول بیشتری به مدرسه بپردازد، نمره بیشتری می‌گیرد و این موضوع منشأ بی‌عدالتی می‌شود.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: متأسفانه امروز به دلیل عدم دریافت سرانه مدارس، مدیر مدرسه مجبور به گرفتن پول از والدین شده و به این شکل تحقیر می‌شود؛ در چنین شرایطی مدیران مجبور هستند با والدین برای دریافت پول زیاد صحبت کنند؛ در نتیجه دچار خجلت زدگی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید عزت نفس معلمان و مدیران حفظ شود، اضافه کرد: برخی خانواده‌ها توان کمک به مدارس را ندارند و نباید تحت فشار در این خصوص باشند.
706

کد خبر: 894436

وب گردی

وب گردی