وجود ظرفیت های بالا در بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های موجود، گفت: در شرایط کنونی می توان از ظرفیت های موجود بهترین استفاده را کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در دومین مراسم اهدای نشان و تندیس امین الضرب که در تالار وحدت برگزار شد گفت: همه گرد هم آمدیم تا از خلاقیت و تلاش بزرگمردان کارافرین تجلیل کنیم، ضمن اینکه تاریخ ما سرشار از کارآفرینان است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: معتقدم که انسان ظرفیت های وجودی بی نهایتی دارد و ما خیلی کارها می توانیم انجام دهیم که تاکنون توجهی به آن نشده است، همچنین ظرفیت های بسیاری پیرامون ما وجود دارد که توجه چندانی به آنها نشده است.

به گفته حجتی، در این شرایط، بذر ناامیدی پخش میکنیم که چرا بقیه از ما جلوتر هستند.

او به ظرفیت های بالا در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت شکر، نصف دهه هفتاد است در حال که تولید ما دوبرابر است و به عنوان ظرفیت مناسبی محسوب می شود. سواحل و دریا با ظرفیت های بالایی همراه است که به عنوان مثال در تولید میگو به رشد قابل توجهی دست یافتیم چرا که خواستیم این امر میسر شود.

او به این نکته نیز اشاره کرد که گذشتگان ما هیچ گاه بهانه نیاوردند و ما امروز به دلیل نا امیدی و تنبلی از ظرفیت های اطراف استفاده مناسب نمی کنیم که این بخش جای کار بسیاری دارد.

401

کد خبر: 894540

وب گردی

وب گردی