باید ورزش را در مدارس جدی‌تر گرفت/ بخش عظیمی از دانش‌آموزان دچار دیابت و افسردگی شده‌اند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: باید ورزش را در مدارس جدی‌تر گرفت و حداقل 15 دقیقه ورزش اجباری در مدرسه داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سیاوش شهریور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در همایش تجلیل از پیشکسوتان و مربیان تربیت‌بدنی شهر تهران، اظهار داشت: ایران یکی از گسترده‌ترین جغرافیای تاریخ را داشته که دستخوش جنگ‌ها و غارتگران بوده است و ده هزار سال تمدن ایران، جنگ‌های سختی به خود دیده است و از سوی دیگر بر کمربندی از زلزله نشسته است.

وی افزود: ضرورت زندگی در این سرزمین داشتن منش پهلوانی است و راز استمرار این خاک و این مرام، ویژگی‌هایی است که در خون و خاک مردم و کشور ایران است.

شهریور اضافه کرد: مرحوم تختی یکی از پهلوانانی است که باید مربیان تربیت‌بدنی، راه و سیره او را در دانش‌آموزان خود پرورش دهند و پهلوانانی تربیت کنند که نیرومند، سالم و اهل مروت و مدارا باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: سبک زندگی فعلی موجب شده است که تنهایی، غم و چاقی ایجاد شود و رسالت مربیان تربیت بدنی، این است که این سبک را تغییر دهد.

وی ادامه داد: نیم رخ روانی دانش‌آموزان دختر، در کشور خوب نیست و باید ورزش را در مدارس جدی‌تر گرفت و حداقل 15 دقیقه ورزش اجباری در مدرسه داشت.

شهریور با بیان اینکه بخش عظیمی از دانش‌آموزان دچار دیابت و افسردگی شده‌اند، گفت: مربیان تربیت بدنی باید به مسائل روانی و جسمی دانش‌آموزان توجه ویژه کنند و ورزش همگانی را با نذر فرهنگی گسترش دهند.
706

کد خبر: 894553

وب گردی

وب گردی