رسولی: برای کمک به انسجام کشور منافع ملی را تعقیب کنیم

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: ما اصلاح طلبان موظف هستیم حتی خواسته ها و درخواست های جناحی خود را در درجه دوم قرار دهیم و برای کمک به حفظ انسجام و وحدت کشور منافع ملی را تعقیب کنیم.

حسن رسولی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درگفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد راه های پیگیری مطالبات مردم گفت :دو راه بیشتر برای پیگیری مطالبات وجود ندارد راه اول این است که ظرفیت های قانونی تجویز می کند و بر این اساس متولیان مربوطه مشخصا وزیر کشور در مواجه با تقاضاهایی که در بیان مطالبات و اعتراضات است موظف هستند مجوز بدهند تا در جاهای مختلف اعتراضات صورت بگیرد.

وی با اشاره به صحبت روحانی مبنی بر این که اصل حقوق شهروندی بیان انتقاد و اعتراض باید به رسمیت شناخته شود اظهار داشت:این مورد مستلزم این است که در یک تفاهم نانوشته بین ملت و دولت به عنوان یک قاعده به رسمیت شناخته شود به صورت دو سویه باشد.

رسولی تصریح کرد: یعنی مردم قبول کنند همچنان که بیان اعتراضات و و مخالفت با جهت گیری ها و سیاست ها حق آن ها است حاکمیت هم موظف به برقراری نظم و امنیت است و لذل فصل مشترک این دو مسئولیت مشخص باید در یک مفاهمه عمومی و فرهنگی صورت بگیرد.

وی در مورد راه دیگر پیگیری مطالبات مردم ابراز کرد: راه های بعدی آن هم طی همین روزهای اخیر مشاهده کردیم که همراه با خشونت ها، از بین رفتن بعضی از هموطنان مان و آسیب رسیدن به برخی از اموال عمومی و دولتی بود، من به عنوان یک فرد اصلاح طلب نسل اول انقلاب روش اول را می پسندم و توصیه می کنم.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در پایانتاکید کرد : آنچه که مسلم است زمانی که موجودیت انقلاب و اصل ثبات پایداری آن مطرح می شود من به عنوان یک اصلاح طلب کوچک معتقدم در چنین شرایطی ما اصلاح طلبان موظف هستیم حتی خواسته ها و درخواست های جناحی خود را در درجه دوم قرار دهیم و برای کمک به حفظ انسجام و وحدت ملی منافع ملی را تعقیب کنیم ،اگر به بیانیه جامعه روحانیت مبارز و یا به بیانیه دیگر افراد اصلاح طلبی که گفته اند توجه کنید دقیقا این پیام در آن مشاهده می شود.

303

کد خبر: 894572

وب گردی

وب گردی