بودجه سال ۹۷ شهرداری؛ ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهردار تهران گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری ۳۰ دی ماه به شورا ارائه می شود و احتمالا سقف بودجه ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر حجت الله میرزایی ، در خصوص وضعیت لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری گفت: شهرداری تا ۳۰ دی ماه فرصت دارد تا لایحه بودجه را به شورا ارائه کند، در حال حاضر بودجه نهایی شده و در حال ویرایش های پایانی هستیم.

وی در خصوص رقم بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: سقف بودجه پیش بینی شده برای سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که این رقم باید در شورای معاونین نهایی شود اما حدودا به نظر می رسد همین رقم در نظر گرفته شود و نسبت به بودجه سال ۹۶ کاهش اندکی داشته است.

میرزایی در پاسخ به این پرسش که در بودجه سال ۹۷ برنامه هشت ساله دوم شهرداری نیز در نظر گرفته شده است، گفت: در بودجه سال ۹۷ الزامات برنامه ای مورد توجه قرار گرفته همچنین بودجه دربرگیرنده الزاماتی است که شورای شهر ماه گذشته به شهرداری ابلاغ کرد اما اصلاحات مهمی نیز در بودجه سال ۹۷ انجام شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهردار تهران توضیح داد: شفافیت حداکثری، تمرکز زدایی، واگذاری پروژه ها به مناطق، کاهش هزینه های غیرماموریتی، اولویت بندی پروژه ها برخی از این اصلاحات در بودجه سال آینده شهرداری است.

وی همچنین با اشاره به آماده شدن گزارش عملکرد مدیریت گذشته در فرصت ۱۰۰ روزه ای که شورا به شهرداری داده بود، گفت: در این گزارش که احتمالا هفته آینده روز یکشنبه در صحن شورا توسط شهردار به شورا ارائه می شود، رقم دقیق بدهی ها، میزان اعتبارات لازم برای پروژه ها ناتمام و ... آمده است.

میرزایی در پاسخ به این پرسش که چرا رقم بدهی های شهرداری از رقمی که پیش از این اعلام شده بود افزایش داشته است، گفت: در رقم جدید، میزان بدهی هایی که در احکام قضایی در حال بررسی است نیز برآورد شده است و همچنین رقم مورد نیاز اتمام پروژه های ناتمام از برآورد اولیه ما افزایش داشته و حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

همچنین محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: احتمالا رقم بودجه پیشنهادی شهرداری کاهش پیدا کند و به رقمی حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برسد اما هنوز تا زمان ارائه رسمی لایحه بودجه نمی توان به طور قطعی درباره آن اظهار نظر کرد.
706

کد خبر: 894603

وب گردی

وب گردی