آرامستان  ابن بابویه و امام زاده عبدالله(ع) وضعیت خوبی ندارند

دو عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ساماندهی آرامستان های تهران به ویژه ابن بابویه و امام زاده عبدالله تاکید کردند و خواستار رسیدگی هر چه بیشتر به این آرامستان ها شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس که در پنجاهمین سالگرد مرحوم تختی در آرامستان ابن بابویه حضور داشت گفت: هویت شهر بدون توجه به کسانی که برای این شهر زحمت کشیدند و افتخار آفریدند و بعضا سبب اشتهار شهر در دنیا شدند تداعی نمی شود.

وی ادامه داد: افرادی که در حوزه هنر ، علم ، ادب و ورزش افتخار آفریدند و مورد احترام مردم بودند وجوهی دیگر از هویت شهر هستند.

حق شناس افزود: یکی از این حوزه ها که طبیعتا در فرهنگ شیعه نیز به آن توجه شده آرامگاه هایی است که این عزیزان در آن به خاک سپرده شده اند و اینها می توانند معرف شهر به فرزندان و جوانان ما باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا با تاکید بر اینکه باید به وضعیت این آرامستان ها رسیدگی شود گفت : دلیل نامگذاری و مرکزیت همین ابن بابویه که برای بزرگداشت مرحوم تختی آمده ایم به نام ابن بابویه یا شیخ صدوق است که یکی از 4 محدث بزرگ شیعی است . یکی از افرادی که کتب اربعه به او منصوب است و به واسطه همین بزرگوار است که افرادی بزرگی دیگری مانند تختی، دکتر صدیقی و دکتر فاطمی که از چهره های شناخته شده نهضت ملی بودند، رجبعلی خیاط ، میرزاده عشقی ، آیت الله طباطبایی ، دهخدا همه از بزرگانی بودند که در این مجموعه آرمیده اند.

وی گفت: رسیدگی به آرامگاه های این افراد می توانند پیوند نسل آینده با هویت شهر را برقرار کند.

حسن خلیل آبادی- رییس کمیته میراث فرهنگی شورا- نیز که در این مراسم شرکت داشت گفت : آرامستان ابن بابویه در محدوده مدیریت اوقاف است و اوقاف باید تلکیلف دو آرامستان بزرگ و تاریخی ابن بابویه و امام زاده عبدالله را روشن کند.

وی ادامه داد: در این دو آرامستان مفاخر بزرگی از تاریخ تهران دفن هستند و اوقاف باید طرح هایی برای ساماندهی این آرامستان ها ارائه دهد.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورا گفت : دو آرامستان ابن بابویه و امام زاده عبدالله وضعیت خوبی از نظر فضا، ساماندهی و همچنینجلوگیری از آسیب های اجتماعی که بعضا در این اماکن فراوان است ندارند.
خلیل آبادی افزود: برنامه ما این است که با اوقاف وارد مذاکرده شویم و طرحی بگذاریم تا با کمک شهرداری و سایر دستگاه ها نسبت به ساماندهی این آرامستان ها اقدام کنیم تا از این شکل دربیایند.

وی افزود: شما ببینید در همین ابن بابویه افراد شهیری همچون مرحوم تختی ، شهدای 30 تیر ، هنرمندان و افرادی که در تاریخ ما نقش آفرینی کردند دفن هستند پس باید با همکاری همه دستگاه ها و سازمان ها طرحی اجرا شود تا مکان های این عزیزان زیبا تر و جذاب تر باشد تا جاذب نسل جوان ما و گردشگران باشند.
706

کد خبر: 894612

وب گردی

وب گردی