دانشگاه مذاهب اسلامی پایگاهی برای تبلیغ اسلام

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور در خبرگزاری ایسکانیوز از گروه های خبری این خبرگزاری بازدید کرد، سپس با خبرنگاران به گفت و گو پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره تعامل دانشگاه مذاهب اسلامی با دیگر دانشگاه های کشور گفت: ما معتقدیم مقابله با تفکر جریان تکفیری در دانشگاه مذاهب اسلامی به تنهایی امکان پذیر نیست.

وی افزود: باید یک همفکری و تعامل همه سویه با سایر مراکز آکادمیک وجود داشته باشد و تاکنون با دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد، جامعة المصطفی و حوزه علمیه قم رایزنی داشتیم و بنا داریم یک کنفرانس با حضور شخصیت های سیاسی و علمی، وضعیت دوره پساداعش را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: در حال حاضر کمیته ای شکل دادیم و درصدد انجام مقدماتش هستیم و با دانشگاه ها مذاکره کردیم که نماینده های خودشان را معرفی کنند و یک کنفرانس تاثیر گذار در این زمینه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: درصددیم دانشگاه مجازی را راه بیندازیم چون مخاطبین ما بین المللی هستند، شاید امکان حضور فیزیکی داخل کشور کمتر باشد و آموزش های مجازی می تواند به این امر کمک کند که تعامل و همکاری ما با کشورهای دیگر افزایش یابد.

حجت الاسلام مختاری درباره جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر درصدد جذب دانشجوی خارجی هستیم و حتی از کشور آمریکا هم جذب داشتیم و در این بین 3یا 4 نفر از دانشجویان هستند از اروپا که تازه به دین اسلام مشرف شده اند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در بیان تجربه ای از افرادی که به دین اسلام گرویده اند، گفت: زمانی که در بیرمنگام انگلستان بودم، یک روز جوانی تماس گرفت و گفت دوستی دارم که می خواهد به دین اسلام مشرف شود و سوالاتی درباره مرگ و زندگی پس از مرگ داشت، وقتی با این فرد صحبت کردم متوجه شدم حتی پیش کشیشی مسیحی هم برای جواب سوالاتش رفته است تا اینکه این فرد با قرآن آشنا شده و بعد از خواندن چند سوره درباه قیامت متوجه شده که جواب تمامی سوالاتش در قرآن نهفته است.

وی ادامه داد: بعد از یک مدت بحث و بررسی که با هم داشتیم یک کتاب نهج البلاغه به او هدیه کردم که بعد از خواندن نهج البلاغه، باشناخت و اشراف کامل دین اسلام و تشیع را پذیرفت.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه کسانی که می خواهند اسلام بیاورند باید حقیقت اسلام را مورد توجه قراردهند، تصریح کرد: جوان مسلمان افغانی داشتیم که می خواست با یک دختر مسیحی تازه مسلمان شده ازدواج کند، این دختر تمام سر و صورتش پوشیده بود، آنچه که به این جوان گفتم پوشیدن لباس مناسب با باورهای اسلام است، این طور که این خانم بخواهد لباس بپوشد، در یک مدت کوتاهی از دین زده خواهد شد و قرار نیست ما بالاتر از ائمه و معصومین حرکت کنیم. بعد از آن همسرش با لباس مناسب مورد تایید اسلام در جامعه حضور می یافت و بسیار از حجابی که داشت راضی بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری درباره ایجاد شعب بین المللی دانشگاه مذاهب گفت: در حال بررسی ایجاد شعب دانشگاه مذاهب اسلامی در دیگر نقاط دنیا هستیم، بررسی در کشور لبنان و عراق را شروع کرده ایم و در کشورهای اروپایی هم درصدد بررسی ایجاد شعب بین الملل دانشگاه مذاهب هستیم .

خبرنگار:ندافراهانی

کد خبر: 894643

وب گردی

وب گردی