بازدید شهردار تهران  از چند پروژه عمرانی در مناطق جنوبی پایتخت

محمد علی نجفی به همراه جمعی از مدیران شهرداری از چند پروژه عمرانی در مناطق جنوبی پایتخت بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین روند تکمیل این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس،شهردار تهران امروز در آغاز جریان بازدید صبحگاهی خود در مجتمع فرهنگی – تجاری طغرل حضور یافت و از بخش های مختلف این پروژه بازدید کرد.

مجتمع فرهنگی طغرل یکی از طرح های بزرگ شهری در جوار برج تاریخی طغرل به شمار می رود که نقطه آغاز آن از سال 1376 شروع و پس از طراحی، عملیات اجرایی پروژه در سال 1386 آغاز شده است. این مجتمع دارای بخش های مختلف فرهنگی، هنری و تجاری بوده و هم اکنون سه سالن سینمای آن آماده بهره برداری است.

نجفی در ادامه بازدید خود در محل کارخانه سیمان ری حاضر شد و از سوله ها و بخش های مختلف نخستین کارخانه سیمان ایران بازدید کرد.

بر اساس این گزارش کارخانه سیمان ری در سال 1312 در محدوده جنوب شرقی تهران تاسیس شده و ظرفیت تولید آن تا سال 1330 ظرفیت به 600 تن افزایش یافته است. این کارخانه دارای سه دوره معماری مختلف بوده و نخستین سازه های بتنی کشور نیز در آن قرار دارد.

شهردار تهران در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی جنوب پایتخت در محل پروژه تقاطع غیر همسطح باقر شهر حضور یافت و در جریان روند تکمیل پل و احداث زیر گذر باقر شهر قرار گرفت. این تقاطع غیر همسطح در سه سطح مختلف طراحی شده و امکان دسترسی خودروها در جهات مختلف را از طریق پل و زیر گذر فراهم می کند.

پل باقر شهر با 513 متر طول و 260 متر رمپ یکی از پروژه های مهم ترافیکی منطقه به شمار می رود که برای احداث آن حدود 630 شمع نصب شده است.

این پروژه دارای معارضان تاسیساتی زیادی بوده که در طول سال های گذشته و پس از رفع معارضان، با پیشرفت 78 درصدی همراه شده و طی ماه های آینده تکمیل خواهد شد.

نجفی در ادامه در محل رمپ و لوپ های پروژه شهر آفتاب و بزرگراه خلیج فارس حاضر شد و به بررسی روند تکمیل مسیرهای دسترسی به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب پرداخت.

بر اساس این گزارش رینگ اول دسترسی های شهر آفتاب در محل بزرگراه خلیج فارس تامین خواهد شد که کل محورهای این پروژه 17 کیلومتر طول و حدود 100 هزار متر حوزه عملیاتی دارد.

این پروژه علاوه بر تامین دسترسی های مناسب به شهر آفتاب امکان خدمت رسانی به زائران حرم امام خمینی (ره) در مراسم های ملی و مذهبی و همچنین تامین دسترسی مناسب برای شهروندان کهریزک را تامین می کند.

بر اساس این گزارش با تکمیل این پروژه، مسیرهای انحرافی به شهر آفتاب حذف خواهد شد و با توجه به هشت مسیر ارتباطی مختلف، تمامی ارتباطات شهر تهران و سایر شهرستان ها به نمایشگاه شهر آفتاب به صورت مستقیم تامین می شود.

نجفی در بخش پایانی بازدیدهای امروز خود به همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از سالن های نمایشگاهی و بخش های مختلف شهر آفتاب بازدید کرد.

وی همچنین در مرکز تجارت بین الملل نمایشگاه شهر آفتاب حاضر شد و از نزدیک روند تکمیل پروژه را مورد بررسی قرار داد.
706

کد خبر: 894650

وب گردی

وب گردی