زمان انتخابات شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی تغییر کرد

زمان برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که همه ساله آبان ماه به صورت جداگانه در دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، به اردیبهشت‌ماه موکول شد.

به گزارش ایسکانیوز،بر اساس ابلاغ رسمی مدیر کل امور دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و بنابه پیشنهاد دبیران شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور که در پنجمین نشست سراسری این شوراها مطرح شد، این انتخابات بصورت دائمی از آبان ماه به اردیبهشت ماه منتقل شده و از این به بعد انتخابات شوراهای مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. البته هنوز تاریخ دقیق زمان برگزاری انتخابات مشخص نشده است.

بدین ترتیب و بر پایه همین ابلاغ، ادامه فعالیت شوراهای صنفی حال حاضر دانشگاه تا زمان برگزاری انتخابات مذکور در اردیبهشت ماه سال آینده بلا مانع بوده و احکام اعضاء و دبیران این شوراها تا آن زمان به قوت خود باقی است.

این تصمیم، با هدف جلب مشارکت بیشتر دانشجویان، اعضا و دبیران شورای صنفی در تصمیم سازی در امور صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان و استفاده از توانمندی و پتانسیل بیشتر اعضای این شورا در سال تحصیلی اتخاذ شده است.

با برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اردیبهشت‌ماه، فرصت و زمان بییشتری به دانشجویان، اعضا و دبیران شورای صنفی در طول سال تحصیلی بخصوص فصل تابستان برای پیگیری مسائل صنفی، رفاهی، آموزشی، پژوهشی و... دانشجویان داده خواهد شد.

از آنجایی که وظیفه شورای صنفی انعکاس و پیگیری امور صنفی و رفاهی دانشجویان از طریق مسؤولان ذیربط دانشگاه و نظارت بر امور محوله است، قطعا این تصمیم و برگزاری انتخابات شورای صنفی در اردیبهشت‌ماه‏، می‌تواند تاثیرات خوبی در انسجام و نظم بخشی بیشتر به شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهد.

البته استثنائاتی نیز وجود دارد و برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران و... می‌توانند موردی عمل کرده و انتخابات شورای صنفی دانشگاه خود را در بازه زمانی آبان تا اردیبهشت ماه برگزار کنند از جمله انتخابات شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران که زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات آن، ۲۹ بهمن ماه است.

شورای صنفی دانشگاه‌ها می‌توانند در امور تغذیه، امور خوابگاه‌ها و سکونت دانشجویان، امور خدماتی و رفاهی از قبیل: امور فروشگاه‌ها و دفاتر تکثیر، ایاب و ذهاب دانشجویان، وام‌های دانشجویی و مراکز درمانی،امور کمک آموزشی از قبیل امور کتابخانه‌ها و مراکز کامپیوتر، خدمات آموزشی مرتبط با دانشجویان و... مشارکت کنند.

شرایط داوطلبان عضویت در شورای صنفی دانشجویان

تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه، نداشتن مسئولیت و عضویت در شورای صنفی مرکزی تشکل‌های اسلامی و سیاسی در داخل دانشگاه، نداشتن بیش از یک ترم مشروطی آموزشی از جمله شرایط داوطلبان عضویت در شورای صنفی دانشجویان است.

هر دانشجو صرفاً می‌تواند فقط در یک شورای صنفی واحد دانشگاهی عضویت داشته باشد و مدت باقی مانده از دوران تحصیل دانشجو با احتساب ترمی که در آن انتخابات برگزار می شود نباید کمتر از دو ترم باشد. دانشجویان مشمول قوانین آموزش مهمان، نمی توانند عضو شورای صنفی شوند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام داوطلبان شامل اصل و کپی کارت دانشجویی، اصل و کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، یک قطعه عکس ۴*۳ و تکمیل فرم ثبت نام است.

به گزارش مفدا، دانشجویان داوطلب متقاضی شورای صنفی واحد خوابگاه ها می توانند به «دفاتر خوابگاههای دانشجویی» و دانشجویان داوطلب متقاضی شورای صنفی واحد دانشکده ها می توانند به «دفاتر معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده» مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

204

کد خبر: 894664

وب گردی

وب گردی