اسامی مراکز آموزش عالی منتخب طرح ارتقا اعلام شد

اسامی ۲۵ مراکز آموزش عالی منتخب طرح ارتقا اعلام شد و روز چهارشنبه جلسه بررسی اقدامات صورت‌گرفته برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ وزارت علوم، طرح ارتقای پنج مؤسسه آموزشی عالی برتر را در دست اقدام دارد که این طرح در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شوند.

برای اجرای این طرح، 25 مرکز آموزش عالی شامل 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه انتخاب شدند که پیش‌بینی شده است تا افق چشم‌انداز، حداقل پنج دانشگاه و پژوهشگاه به تراز جهانی برسند.

دانشگاه الزهرا، تهران، صنعتی امیرکبیر، اصفهان، صنعتی شریف، شیراز، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، علم و صنعت، تبریز، شهید بهشتی، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبایی، خوارزمی و همچنین پژوهشگاه‌های علوم و فناوری رنگ و پوشش، زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، پلیمر و پتروشیمی، دانش‌های بنیادی، مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، شیمی و مهندسی شیمی، مواد و انرژی، هوا و فضا، علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی منتخب مرحله نخست اجرای این طرح هستند که اگر نتوانند به اهداف سالانه برسند، از پروژه خارج می‌شوند.

روز چهارشنبه جلسه‌ای با حضور وزیر علوم و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی برای بررسی نتایج اقدامات صورت‌گرفته در این طرح برگزار می‌شود.

منبع: فارس

202

کد خبر: 894720

وب گردی

وب گردی