اجرای پروژه‌های فاضلاب در استان مازندران تسریع شود

استاندار مازندران با تاکید بر اهمیت پساب‌ها در صنایع گفت: اجرای پروژه‌های فاضلاب در استان مازندران تسریع شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اسلامی در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های فاضلاب و فعالیت مدول اول و پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساری به اهمیت پساب‌ها در صنایع اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از پساب‌های تصفیه شده در صنایعی که نیاز به منابع آبی دارند کاربرد فراوانی دارد.

وی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در بخش آب و فاضلاب تاکید کرد و افزود: از محل فروش پساب‌ها می‌تواند در توسعه شبکه فاضلاب‌ها و زیرساخت‌های مربوط به آن استفاده کرد.

اسلامی زباله و شیرابه‌های آن را یکی از معضلات استان مازندران دانست و تصریح کرد: اجرای طرح‌های فاضلاب بخشی از مشکلات پسماند و محیط زیست را نیز برطرف می‌کند.

وی خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های فاضلاب شد و تصریح کرد: در اجرای پروژه‌هایی همچون جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب از تکنولوژی روز دنیا استفاده شود.

علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران نیز با اشاره به مشکلات دفع فاضلاب‌های سپتاژی در استان گفت: در حال پیگیری برای مدیریت و برطرف کردن این مشکل در شهرهای ساری، بابلسر، نوشهر و چالوس هستیم.

اعتبارات ناکافی بخش آب در استان مازندران

مدیرعامل آبفای شهری استان مازندران نیز با بیان اینکه در سطح استان 48 هزار انشعاب فاضلاب به مشترکان فروخته شد گفت: تاکنون نسبت به نصب و جاری‌سازی بیش از 204 هزار نفر از مشترکان اقدام شد.

ذبیح الله ذاکری با اشاره به افزایش جمعیت شناور مازندران در ایام تعطیل افزود: با این حجم ورود مسافر و گردشگر به استان، اعتبارات استانی جوابگوی نیازهای مردم در بخش آب و فاضلاب نیست.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب ساری در چهار مدول طراحی شد که مدول نخست آن در سال 91 به بهره برداری رسید، گفت: در مدول اول 105 هزار نفر از جمعیت شهر ساری تحت پوشش قرار می‌گیرند. مدول دوم این تصفیه‌خانه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

معاون مهندسی توسعه آبفای شهری مازندران نیز فاضلاب و ساماندهی آن را یکی از محورهای اصلی در حفظ محیط زیست دانست و افزود: در مجموع 12 درصد از جمعیت استان از طرح‌های فاضلاب برخوردار هستند که باید سالانه 25 درصد به آن افزوده شود.

یزدان پناه ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی طرح‌های فاضلاب در پنج شهر مازندران از طریق تسهیلات بانک توسعه اسلامی در سال 97 آغاز می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح‌ها 450 هزار نفر از جمعیت شهری مازندران زیرپوشش طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار می‌گیرند که 25 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

معاون مهندسی توسعه آبفای شهری مازندران تصریح کرد: طرح‌های فاضلاب در شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه در مرحله تهیه اسناد مناقصه خطوط انتقال قرار دارد که با اجرا ی این طرح‌ها، جمعیتی بیش از 170 هزار نفر از مردم شرق استان تحت پوشش فاضلاب قرار خواهند گرفت.

یزدان پناه اظهار امیدواری کرد: با حمایت‌های مسئولان تا پایان برنامه ششم توسعه، جمعیت برخوردار از طرح‌های فاضلاب در استان مازندران به 50 درصد برسد.

900

کد خبر: 894769

وب گردی

وب گردی