با وجود دوری راه ترجیح می‌دادم نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب باشد

معاون بنیاد شعر و ادبیات داستانی کشور با بیان اینکه به مکانی دائمی برای نمایشگاه کتاب نیازمندیم، گفت: با وجود دوری راه ترجیح می‌دادم نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب باقی بماند.

جواد محقق در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تغییر مکان برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: اطلاعی از دلایل جابه جایی اخیر نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی را ندارم که چه توقعاتی مسئولین وزارت ارشاد داشته اند که متولیان شهرآفتاب نتوانستند به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این دو مکان مزیت هایی دارد، ادامه داد: شخصا با وجود دوری راه ترجیح می دادم که نمایشگاه کتاب همچنان در شهر آفتاب برقرار بماند زیرا با وقفه زمانی و انتقال هر چند موقت نمایشگاه کتاب به مصلی احتمال تکمیل جدی تر این مکان کمتر است زیرا در صورت استقرار دائمی نمایشگاه کتاب در این مکان هر سال یک بخش هایی از این مکان تکمیل شده و ضعف هایش برطرف می شد.

معاون بنیاد شعر و ادبیات داستانی کشور اضافه کرد: نیاز است مکانی به صورت دائم برای نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده و به صورت ثابت در اختیار نمایشگاه کتاب و نمایشگاه های مشابه قرار بگیرد.

وی افزود: راه شهر آفتاب کمی به مرکز شهر تهران فاصله داشت اگر چه این مکان در هر جایی قرار بگیرد قاعدتا به عده ای نزدیک تر و به عده ای دورتر خواهد بود و چندان تفاوتی ندارد.

محقق اضافه کرد: به هر حال بعد از دو سال باید مسئولین مربوطه توجه جدی تری به تکمیل شهر آفتاب داشتند که این امکان ظرف این مدت تکمیل می شد هر چند مصلی امام خمینی (ره) نیز با ساخت و سازهای جدیدی که در سالهای اخیر در آن صورت گرفته به نظر می آید ظرفیت های بییشتری بیش از گذشته برای جایگزینی نمایشگاه کتاب سال آینده را دارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین حُسن مصلی امام خمینی (ره) جایگیری در دل شهر تهران است، خاطرنشان کرد: این مکان تقریبا به هر دو جهت شمال و جنوب شهر به نسبت فاصله مشترکی دارد و با وجود مجهز بودن به مترو امکان جا به جایی بهتر شهروندان را به نمایشگاه کتاب بهتر فراهم می کند ولی در مجموع نیاز است شهر آفتاب جایگاه خود را پیدا کرده و تکمیل شود.

502

کد خبر: 894867

وب گردی

وب گردی