نفتکش  ایرانی همچنان در آتش می‌سوزد/ احتمال غرق شدن وجود دارد

به گفته مقامات چینی، تانکر حادثه دیده ایرانی صبح سه شنبه همچنان در آتش می سوزد و ده ها قایق نجات برای سومین روز متوالی در تلاش برای مهار آتش هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، به گفته مقامات چینی، یک تانکر حامل نفت ایران که یکشنبه شب در دریای چین شرقی با یک کشتی باری چینی برخورد کرده بود، صبح سه شنبه همچنان در آتش می سوزد و ده ها قایق نجات برای سومین روز متوالی در تلاش برای مهار آتش هستند.

شرایط نامساعد جوی، وزش باد شدید، بارش باران و موج های خروشان دریا مانع تلاش ها برای مهار شعله های آتش و جستجو برای یافتن 31 خدمه مفقود تانکر ایرانی شده است.

پیکر یکی از خدمه نفتکش ایرانی روز دوشنبه در نزدیکی تانکر پیدا شده است.

نگرانی ها از احتمال انفجار تانکر و غرق شدن آن در حالی افزایش یافته که 13 کشتی نجات در حال جستجوی منطقه ای به مساحت 900 مایل مربع دریایی برای یافتن خدمه مفقود کشتی هستند.

تانکر سانچی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران، در حدود 160 مایلی سواحل چین و در نزدیکی شانهای با کشتی باری سی اف کریستال برخورد کرده که در حال حمل غلات از مبدا آمریکا بوده است.

سانجی حامل 136 هزار تن میعانات گازی به مقصد کره جنوبی بوده است. میعانات گازی به نوعی نفت خام بسیار سبک گفته می شود که زمانی که در معرض هوا و آب قرار بگیرد بسیار فرار است.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 894884

وب گردی

وب گردی