امسال 3 میلیون و 500 هزار نفر به سامرا سفر کردند/ سال آینده تعداد موکب‌های سامرا ۲ برابر می‌شود

فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین با بیان اینکه امسال تعداد موکب‌های اربعین در سامرا به 22 مورد افزایش یافت، گفت: در سال آینده تعداد این موکب‌ها به دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز امین شریعتی با بیان اینکه سال گذشته با توجه به اعلام ممنوعیت سفر زائرین به سامرا، شاهد حضور گسترده زائرین ایرانی در این شهر بودیم گفت: سال گذشته بالغ بر 40 درصد زائرین حسینی به سامرا سفر کردند، اما امسال بیش از 80 درصد زائرین ایرانی در این شهر برای زیارت حضور پیدا کردند.

فرمانده قرارگاه سامرا تصریح کرد: امسال تقریبا 3 میلیون و 500 هزار نفر زائر به سامرا سفر کردند.

وی اظهار داشت: سفر به این شهر و انجام اقدامات لازم موجب رفع مظلومیت از سامرا شده و در ادامه موجب توسعه این شهر خواهد شد.
شریعتی با بیان اینکه حضور زائرین در سامرا موجب رونق گرفتن اقتصاد در این شهر شده است، اضافه کرد: حضور پررنگ زائران و موکب‌ها در سامرا موجب به وجود آمدن امنیت پایدار در این شهر شده است، به صورتی که در آینده مردم سامرا خود در تامین امنیت شهر نقش ایفا خواهند کرد و دیگر اجازه ورود داعش را نخواهند داد.
وی با اشاره به اینکه مردم سامرا باید به جایگاه حرمین عسگرین(ع) پی ببرند، اضافه کرد: در صورت تحقق این موضوع در این صورت تفکر داعشی در این شهر پاک می‌شود، هرچند که نخستین اقدام در این باره ارتباط استقرار موکب‌های مختلف در شهر سامرا در مراسم اربعین حسینی بود.
فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین افزود: امسال در سامرا مراسم اربعین حسینی هیچ حادثه ناگواری در حوزه امنیتی به وجود نیامد.
سردار شریعتی با بیان اینکه امسال تعداد موکب‌های اربعین در سامرا به 22 مورد افزایش یافت، گفت: در سال آینده این تعداد به 2 برابر افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه سال قبل فاصله استقرار موکب‌ها تا یک کیلومتری حرمین امامین عسکریین(ع) بود، تصریح کرد: امسال شاهد استقرار موکب‌ها تا فاصله 80 کیلومتر از حرمین عسکریین (ع) بودیم.
فرمانده قرارگاه سامرا در ایام اربعین به تمهیدات اندیشیده شده و توصیه صورت گرفته به زائران درباره خرید از بازارهای سامرا موجب رونق اقتصادی در این شهر شد، اشاره کرد و گفت: همین امر موجب رونق شهر و کمک به توسعه آن می‌شود.

فارس

700

کد خبر: 894887

وب گردی

وب گردی