«دیار بصیرت، جهاد و اجتهاد» منتشر شد

گفتارهای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدارهای سالانه با مردم قم به مناسبت قیام 19 دی در قالب یک کتاب منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، فرارسیدن ۱۹دی‌ماه در هر سال، خاطره‌ یکی از مهمترین روزها در تاریخ انقلاب اسلامی را در ذهن ها زنده می کند. خاطره‌ای که هم تبیین‌کننده‌ سمت و سوی اصلی انقلاب و هم روشنگر نقش مردم عزیز و شریف قم است (۱۸ دی ۱۳۷۶).

روز نوزدهم دی بدون شک یکی از ایام الله است. این روز در تاریخ بعد از خود و مسیر حرکت در طول انقلاب و نهضت، تاثیر اساسی داشت. اگر قیام مردم قم در طلیعه‌ این نهضت و در پیشانی انقلاب ثبت نمیشد، به گمان زیاد بدخواهان ملت ایران و دشمنان انقلاب حتی هویت اسلامی نهضت را هم ممکن بود انکار کنند. با این کار، قم مظهر قیام مومنانه‌ی مردم، مظهر اعتصام به حبل‌الله و مظهر «تقوموالله‌مثنی‌وفرادی» شد؛ بنابراین روز نوزدهم دی، نقطه‌ی عزیمت در نهضت و انقلاب اسلامی ایران است (۱۸ دی ۸۶).

کتاب دیار بصیرت، جهاد و اجتهاد شامل کلیه‌ بیاناتی است که در سالگرد ۱۹ دی و در حضور مردم قم در حسینه‌ حضرت امام خمینی (ره) توسط رهبر معظم انقلاب ایراد شده است. سه سخنرانی مربوط به سالهای ۷۲، ۷۳ و ۷۸ برای نخستین بار منتشر می‌شود. در سالهای ۷۶ و ۷۷ دیدار انجام نشده و به جای آن دو پیام از معظم له خطاب به مردم قم صادر شده است.

در این کتاب به موضوعات «حیات طیبه»، «رمز پیروزی؛ ایمان به خدا و فداکاری»، «انسان‌سازی؛ هدف اصلی انقلاب»، «نقش مهم دین و رهبری دینی در پیروزی و بقای انقلاب»، «حفظ وحدت و امید؛ راه مقابله با دشمنی استکبار»، «وظیفه‌شناسی مردم؛ راز پیروزی انقلاب»، «قیام برای خدا؛ روح تمام عوامل پیروزی انقلاب»، «راه پیروزی ملت ها؛ شناخت نیاز زمانه»، «هوشیاری ملت؛ خنثی کننده‌ی توطئه‌ی دشمنان»، «ایمان ملت؛ منشا حضور شجاعانه»، «دشمنان درونی و بیرونی انقلاب اسلامی»، «حضور مردم در صحنه؛ راه مقابله با نفوذ دشمن»، «حرکت امام حسین (علیه‌السلام)؛ الگوی همه‌ی انسانهای آزاده»، «حماسه‌ی نهم دی؛ حرکتی برخاسته از بصیرت و دشمن‌شناسی» و ... از لسان رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب دیار بصیرت، جهاد و اجتهاد را با ۳۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان از طریق پایگاه‌ اطلاع‌رسانی انتشارات انقلاب اسلامی تهیه کنند.

502

کد خبر: 894911

وب گردی

وب گردی