امروز راهبرد جمهوری اسلامی ایران حذف رژیم صهیونیستی پیش از 25 سال است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز راهبرد ایران حذف اسرائیل پیش از 25 سال است، چرا که بزرگترین منکر علیه بشریت است.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در چهارمین همایش امر به معروف و نهی از منکر نیروی هوایی ارتش که روز گذشته با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده این نیرو در هتل نهاجا برگزار شد، با اشاره به این که فراموشی "قاعده نفی سبیل" یکی از بزرگترین منکرات است گفت : برا اساس این قاعده بی تفاوتی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی ظلمی آشکار در حق مسلمانان فلسطین و بزرگترین منکر بر روی زمین است .

وی افزود: امروز راهبرد جمهوری اسلامی ایران حذف رژیم صهیونیستی پیش از 25 سال است، چرا که بزرگترین منکر علیه بشریت به طور عام و علیه مسلمین به صورت خاص به شمار می رود .

محمدحسنی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما حفظ دین است و هر چیزی که مقدمه حفظ آن باشد نیز از اولویت های ما به شمار می رود و در این راستا حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است .

وی جهاد همه جانبه، هجرت، مشخص کردن صف بندی ها و امر به معروف و نهی از منکر را از راه های حفظ دین برشمرد و بیان کرد: ما اغلب در تعریف معروف و منکر دچار محدودیت ذهنی هستیم و با بازنگری در تعاریف این دو، تحول عمیقی در حوزه این فریضه مهم الهی خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که در فرهنگ اسلامی بی تفاوتی جایگاهی ندارد تصریح کرد: همه مسلمین در قبال گسترش معروف و از بین بردن منکرات در جامعه باید احساس مسوولیت بکنند و بهترین جنبه ی احساس مسئولیت گسترش امر به معروف و نهی از منکر در آن جامعه است .

وی ضمن انتقاد شدید از کشتار مسلمانان یمن گفت: باید فریاد مسلمین در مقابل این منکر آن قدر بلند باشد که سکوت سازمان های بین المللی را بشکند، چرا که این سازمان ها از بی تفاوتی برخی از کشورهای اسلامی سو استفاده می‌کنند.

محمدحسنی، امر به معروف و نهی از منکر را از اصول احیا کننده اسلام بر شمرد و تصریح کرد: اگر در جامعه ای این اصل اجرا نشود منافع مسلمین به خطر خواهد افتاد و اسلام و مسلمانان از بین خواهند رفت، زیرا وقتی که آتش منکرات شعله ور شود همه چیز را خواهد سوزاند.

وی تاکید کرد: همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر تنها اسلامی نیست بلکه جنبه عقلانی هم دارد، یعنی حتی اگر ما اعتقاد به اسلام نداشته باشیم باید با شعله گناه و منکرات در جامعه مقابله کنیم .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان آثار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: هیچ فریضه ای بدون این اصل اساسی اسلام نمی تواند انجام گیرد، این فریضه الهی چنانچه در جامعه عملی شود امنیت اخلاقی، اجتماعی و فکری هم گسترش می یابد .

نماینده ولی فقیه در ارتش وجود زیر ساخت های لازم را از الزامات امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید تخصص و مهارت لازم را داشته باشند چرا که گناهکار همانند مجروحی است که برای امدادرسانی و مداوای آن به مهارت و تخصص نیاز مند است.

محمدحسنی در پایان شیوه‌های صحیح در امر به معروف و نهی از منکر را از موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: امربه معروف و نهی از منکر یک هنر است و باید در اجرای آن شیوه‌ای هنرمندانه‌ داشته باشیم و ضمن آسیب شناسی شیوه‌های آن، از تجربیات موفق دیگران نیز استفاده کنیم.

کد خبر: 894912

وب گردی

وب گردی