حجت الاسلام کلانتری: تا پایان امسال ساختار دانشگاه آزاد اسلامی متحول خواهد شد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین نشست شورای راهبری فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان کشور برگزار شد، راهبری کلان فرهنگی را هدف اصلی تشکیل این شورا اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین نشست شورای راهبری فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شب گذشته در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در ابتدای این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط تیم مدیریتی جدید این دانشگاه، گفت: حدود شش ماه از زمان تغییرات در دانشگاه آزاد اسلامی گذشته است و آنچه از این تیم مدیریتی مورد انتظار و توقع بود باید به تدریج برآورده شود.

وی شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را یک شورای فرادستگاهی دانست و افزود: این شورا به این منظور تشکیل شده است تا جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران از نهادهای مختلف که دغدغه همه‌جانبه برای تحول دارند کار فرهنگی را در دانشگاه آزاد اسلامی راهبری کنند.

کلانتری افزود: راهبری کلان فرهنگی هدف اصلی تشکیل این جلسه است.

وی از رونمایی سند تحول در راستای اسلامی شدن واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این سند که با سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و دیگر اسناد بالا دستی باید هم راستا باشد، در حال تدوین است تا محور فعالیت‌های دانشگاه قرار گیرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تغییر ریاست در دانشگاه آزاد اسلامی را اسباب تحول در این دانشگاه دانست و گفت: ساختار کلان مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی به کلی متحول شده است و در حال حاضر افراد جدیدی امور را مدیریت می‌کنند‌.

وی افزود: تغییر ساختار در شهرستان‌ها نیز ادامه دارد و تا پایان امسال تمام ساختار دانشگاه آزاد اسلامی متحول خواهد شد. علاوه بر این ساختارها محتوا نیز در حال تغییر و تحول است و آنچه از دانشگاه طراز انقلاب اسلامی انتظار می‌رود در حال طراحی است.

کلانتری به رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تمام شاخص‌های دانشگاه طراز انقلاب اسلامی در بیانات رهبران انقلاب اسلامی وجود دارد که راهگشا است، به لحاظ تئوریک و چارچوب معرفتی تمام ابعادش مشخص است و از این بابت چیزی کم نداریم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این نکته که تحول در چهار عرصه آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی لازمه دانشگاه آزاد اسلامی است، ​گفت: اعضای هیأت مؤسس و هیأت امنا این هدف را دنبال می‌کنند تا دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه طراز انقلاب اسلامی تبدیل شود.

وی به امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ امکانات سخت‌افزاری کمبود نداریم، به لحاظ هیأت علمی و دانشجویان نیز در کشور موقعیت بی‌نظیری داریم و این مجموعه عظیم امروز در اختیار جمعی است که خود را فدایی انقلاب اسلامی می‌دانند.

کلانتری به کم توجهی مدیران سابق در تأسیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: تأسیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در واحدها از دیگر برنامه‌های دوره جدید است و طبق برنامه‌ها بیش از ۱۰۰ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در آینده نزدیک تأسیس خواهد شد‌.

کد خبر: 894916

وب گردی

وب گردی