مقام نخست آموزشکده سما اسلامشهر در مسابقات کشوری سازه‌های ماکارونی

آموزشکده‌های سما اسلامشهر، اندیشه و تهران به ترتیب مقام اول تا سوم مسابقات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسکانیوز،در این دوره از مسابقات بیش از 200 سازه در قالب صد و بیست تیم شرکت و به رقابت پرداختند. مسابقات کشوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار و شرکت‌کنندگان سازه‌های خود را درگرایش راندمانی 45 سانتی متر ارائه کردند.

مسابقات سازه‌های ماکارانی از متداول‌ترین مسابقاتی است که هر ساله برگزار می‌شود و در آن رشته‌های مهندسی مکانیک، عمران و معماری به مسابقه می‌پردازند و در ایران و سال‌های اخیر برگزاری این مسابقات به طور جدی پیگیری می‌شود.

برگزاری این مسابقات در کشور فرصت خوبی برای محک زدن آموخته‌ها و کسب تجربه برای دانشجویان رشته های مهندسی است.

دانشجویان با ساخت سازه ماکارونی که رفتار سازه‌ای بسیاری شبیه به فولاد دارند و رفتار سازه‌ای آن قابل تشخیص است با بحث‌های تئوری در دانشگاه به صورت عملی آشنا می‌شوند. از آنجا که ساخت سازه‌های فولادی هزینه و زمان زیادی می‌طلبد؛ ساخت سازه های ماکارونی با هزینه کمتر و نیاز به امکانات بارگذاری آسان‌تر به صرفه تر است.

کسب مقام اول آموزشکده سما اسلامشهردر چهارمین دوره مسابقات استانی نجات تخم مرغ و چالش جاذبه

چهارمین دوره از مسابقه نجات تخم مرغ با محوریت ساخت سازه‌های مکانیکی دانشجویی با همت معاونت پژوهشی آموزشکده سما اسلامشهر برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که با اهداف، همسو سازی دانش فنی و تئوریک، شناسایی استعدادهای مبتکر و خلاق و شکوفایی استعدادهای دانشجویان در محل آموزشکده سما اسلامشهر برگزار شد،‌ 25 تیم از آموزشکده های سازمان سما کن، ورامین، ازگل، اندیشه، شریعتی و تهران شرکت کردند.

تیم آموزشکده سما ورامین رتبه اول این سری از مسابقات را به خود اختصاص داد. آموزشکده‌های سما اسلامشهر، اندیشه و تهران به ترتیب مقام اول تا سوم مسابقات را به خود اختصاص دادند.

مساله (نجات تخم‌مرغ) از زمانی مطرح شد که سازمان فضایی ایالات متحده (ناسا) برای پرتاب ماهواره به سطح اجرام آسمانی و رساندن وسایل و امکانات لازم به فضانوردان، تصمیم به انجام آزمایشاتی گرفت که در آنها هدف پرتاب اشیای شکننده از فاصله‌ای مشخص بود به طوریکه کمترین آسیب به شی‌ موردنظر وارد شود.

204

کد خبر: 894926

وب گردی

وب گردی