آلودگی هوا، کمبود آب ، فاضلاب و زباله ها سلامت تهران را تهدید می کند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در اختتامیه اولین جشنواره عکس شهری، آلودگی هوا، کمبود آب، فاضلاب و زباله ها را تهدیدهای مهم شهر تهران در موضوع سلامت شهری عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اختتامیه اولین جشنواره عکس سلامت شهری صبح امروز با حضور محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، صالحی امیری‌ معاون فرهنگی شهردار تهران، سمانه زمانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران، نصراله آبادیان شهردار منطقه11 و شرکت کنندگان و برگزیدگان جشنواره عکاسی در تالار ایوان شمس برگزار شد.

محمدجواد حق‌شناس‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: سلامت مسئله امروز جامعه درتهران است و موانعی که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد کم نیست.آب شهر تهران با فواصل زیادی از حوزه‌های مختلف به دست ما می‌رسد و یکی از مشکلات سلامت شهری فاضلاب است.

وی با ابراز تأسف از این که ما زباله‌های فراوانی در این شهر تولید می‌کنیم، افزود: این پدیده مهم‌ترین عنصری است که سلامتی ما را تهدید می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با یاد آوری این که در میان شاخص‌های زندگی و شاخص‌های امید به زندگی کشور ما در حوزه‌های مختلف یکی از بهترین‌های منطقه‌ و جهان است؛ ادامه داد: تلاش‌های حوزه پزشکی توانسته دستیابی ما را به فناوری های نوین در بالاترین سطح خود قرار دهد.

حق‌شناس با طرح این پیشنهاد که برگزاری مسابقات عکس در منطقه 11 پایدار شود؛ اظهار کرد: این جشنواره باید هر ساله در رابطه با موضوعات مرتبط با شهر، برگزار از هنر عکاسی برای ثبت و ارتقای موقعیت سلامت شهری استفاده کنیم.

عضو شورای شهر تهران در پایان‌ گفت: هنگامی که هنر در خدمت سلامت و یا یک هدف مقدس‌ قرار بگیرد‌ ارزشمندی مناسب‌تری پیدا می‌کند و من امیدوارم منطقه 11 به مرکز هنرهای تهران و ایران تبدیل شود.

جشنواره عکس سلامت شهری از سوی شهرداری منطقه 11، اداره کل سلامت شهرداری، اداره ارشاد تهران و مرکز آموزش‌های فرهنگی دارالفنون با هدف نگریستن به محیط شهری از زاویه سلامت برگزار شده است که طی آن بیش از 3673 اثر از یکهزار عکاس آماتور و حرفه ای دریافت شد که 260 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در هر موضوع 3 اثر برنده نهایی شدند.

برگزیدگان این جشنواره در حوزه‌های مسجد محله‌، محیط زیست‌، مادر و کودک، سالمندان ، محیط کار و اوقات فراغت‌ مورد تقدیر قرار گرفتند.

700

کد خبر: 894929

وب گردی

وب گردی