اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی تحقق نیافته است/ دولت اقتصاد کشور را به تصمیمات خارجی گره نزند

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه تا به امروز نگاه دولتمردان به خارج از مرزها بوده، به طوری که اقتصاد داخل کشور را به تصمیمات خارجی گره بسته‌اند گفت: اقتصاد مقاومتی در کشور به معنای واقعی در بودجه سال آینده لحاظ نشده است و باید در این زمینه اصلاحاتی صورت گیرد.

سیدمهدی موسوی نژاد نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز در خصوص مطالبات مردم از دولت و نیز تجمعاتی که طی روزهای اخیر در رابطه با شرایط اقتصادی کشور برگزار شد، گفت: گرایش مطالبات مردم بیشتر به سوی موضوعات اقتصادی به ویژه بحث معیشت آن‌ها بوده است و رفع معیشت مردم به یک معضل جدی در کشور تبدیل شده است. متاسفانه دولتمردان در این زمینه تا به امروز سرمایه گذاری مناسبی نکردند.

او تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شد تا مردم دست به اعتراض بزنند، بی‌شک مسائل اقتصادی بود. البته منتقدین و معترضان در بحث اقتصاد حساب خود را از معترضین جدا کردند و به خوبی از حق نظام و انقلاب و هویت نظام دفاع کردند. درست است که مردم از مسائل اقتصادی دلخور هستند اما اصل نظام و جمهوری اسلامی را دوست دارند. مردم در برابر منتقدین طی روزهای اخیر پاسخ کوبنده ای دادند، اکنون دولت باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهد.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: اگر در گذشته به مسائل معیشتی مردم توجه می‌شد شاید شاهد این هجم از نارضایتی در کشور نبودیم. کشورهای بیگانه درصدد این هستند که با طرق مختلف موانعی بر سرراه توسعه اقتصادی کشور ایجاد کنند. دولت باید به راهکارهای اصولی بیندیشد که متاسفانه تا به امروز نگاه دولتمردان به خارج از مرزها بوده به طوری که اقتصاد داخل کشور را به تصمیمات خارجی گره زده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم شورای اسلامی افزود: رهبر انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده است ولی تاکنون این موضوع مهم در کشور به روش صحیح شکل نگرفته است، اقتصاد مقاومتی نیاز به توجه توانمندی و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های داخلی دارد و در این راستا توجهاتی لازم صورت نگرفته است، به گونه‌ای که برعکس اقتصاد مقاومتی در کشور عمل شده است و تا جایی که تولید داخلی با واردات بی حدو مرز به ورطه نابودی کشانده شده است. همچنین به دلیل نبود برنامه‌ریزی مناسب، کشاورزی در کشور تا حدودی متوقف شده و تولید صنعت کاهش یافته است و این عوامل سبب شد که نتوانیم اشغالزایی مناسبی در کشور داشته باشیم.

او ادامه داد: برای برون رفت از این موضوعات باید از نظرات صاحبنظران و کارشناسان با تجربه بهره جست تا این افراد با ورود به سیستم دستگاه‌های تصمیم سازی دولتی بتوانند گرهی از مشکلات موجود را برطرف سازند.

402

کد خبر: 894954

وب گردی

وب گردی