اجماع شخصیت های بحرینی برای مجازات نماینده هتاک سلفی

اکثریت شخصیت های سیاسی و فعالان حقوقی و اجتماعی بحرین، عمل نماینده هتاک سلفی که طی توییتی وقیحانه به ساحت امام عصر (عج) اهانت نموده بود را محکوم و خواستار پیگرد قانونی و مواخذه وی شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعلام الحربی، “فاطمه الحواج” از وکلای سرشناس زن بحرین، در صفحه توییتر خود نوشت که علیه “محمد خالد” - نماینده سابق مجلس بحرین - که در توییتی به مقدسات تشیع و ساحت امام عصر (عج) اهانت نموده و به نفرت پراکنی علیه شیعیان پرداخته، اقامه دعوی نموده است.

وی در ادامه از مخاطبین خود خواسته دعا کنند تا این شکایت قبض نشده و به جریان در آید. “محمد خالد” نماینده سابق مجلس بحرین، هفته پیش، با سوء استفاده از اغتشاشاتی که ایران شاهد آن بود، با گستاخی تمام در توییتی ضمن اهانت به رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) ،به شکل وقیحانه ای به ساحت امام عصر (عج) نیز اهانت نموده بود که این اقدام وی خشم مردم، علما و شخصیت های سیاسی بحرین را به دنبال داشت.

“محمد خالد” که از نزدیکان دیکتاتور رژیم آل خلیفه در بحرین به شمار می رود بارها به نمادهای اکثریت شیعه ساکن در این جزیره هتاکی و فحاشی کرده است.

در پی انتشار توییت اهانت آمیز “محمد خالد” برخی شخصیت های سیاسی و فعالان حقوقی و اجتماعی بحرین نیز خطاب به وزیر عدل و دادگستری و وزیر کشور ،این توییت محمد خالد را مصداق بارز نفرت پراکنی، فرقه گرایی و اهانت به مقدسات یک مذهب خوانده و خواستار پیگرد و مواخذه وی شده اند.

از برجسته ترین این شخصیت ها جواد فیروز (نماینده سابق مجلس، عضو جمعیت الوفاق، رئیس انجمن حقوقی سلام، مستقر در لندن) مجید میلاد (رئیس سابق شورای شهر منامه، عضو جمعیت الوفاق، مستقر در داخل بحرین) حسن المرزوق (رئیس جمعیت الوحدوی، مستقر در داخل بحرین ) فیصل هیات (فعال رسانه ای، مستقر در داخل بحرین) یوسف الجمری (فعال رسانه ای مستقر در داخل بحرین) و جلال کاظم (نمایند کنونی مجلس بحرین) بوده اند.

همچنین علمای بحرین نیز در این خصوص بیانیه صادر کرده و اشد مجازات وی را خواستار شدند. با این که محمد خالد پس از چند ساعت اقدام به حذف این توییت نموده و بدون هرگونه ابراز پشیمانی یا عذرخواهی گفته بود این توییت وی نسخه برداری از توییت “جری ماهر” مدیر رایو “صوت بیروت” مستقر در سوئد است، اما واکنش ها نسبت به این اقدام وی همچنان ادامه دارد.

کد خبر: 894977

وب گردی

وب گردی