تلاش کویت جهت اتمام بحران یمن ستودنی است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت که ابتکار کویت در برگزاری نشست هایی به منظور پایان دادن به بحران یمن اقدامی ستودنی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با فلاح الحجرف سرپرست سفارت کویت در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور گفت: ایران و کویت به عنوان دو کشور تاثیرگذار در منطقه همواره در مسائل منطقه ای و جهانی از مواضع خوب و سازنده ای برخوردارند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل همچنین با تاکید بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در روابط میان کشورها افزود: همکاری های پارلمانی میان مجالس دو کشور، نقش مهمی در گسترش مناسبات فیمابین برخوردار است.

وی افزود: از اینکه تلاش های ایران، روسیه و ترکیه در قالب نشست آستانه به نتیجه رسیده و اکنون شاهد بازگشت تدریجی آرامش به سوریه هستیم خرسندیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در پایان با بیان اینکه ابتکار کویت در برگزاری نشست هایی به منظور پایان دادن به بحران یمن اقدامی ستودنی است، خاطرنشان کرد: توجه به مسأله فلسطین و ممانعت از پایمال شدن حقوق مردم مظلوم فلسطین امر مهمی است که مورد توجه مسئولان دو کشور قرار دارد.

فلاح الحجرف سرپرست سفارت کویت در تهران نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه همکاری های دوستانه فیمابین در سطح خوبی در جریان است، گفت: امیدواریم مذاکرات سیاسی میان همه طرف های یمنی به زودی آغاز شده و شاهد بازگشت صلح و آرامش در یمن و سراسر منطقه باشیم.

سرپرست سفارت کویت در تهران در پایان تقویت روند سیاسی و مبارزه با تروریسم در منطقه را به نفع ثبات و امنیت منطقه دانست و اظهار داشت: گسترش مناسبات دوستانه با ایران همواره مورد توجه و اهتمام مسئولان دو کشور قرار دارد.

کد خبر: 894992

وب گردی

وب گردی