طراحی و ساخت سامانه های ناوبری سماوی برای تعیین موقیعت و وضعیت وسایل متحرک

جمعی از جوانان ایرانی موفق به طراحی بومی الگوریتم هدایت پرنده‌های زمین به هوا، پرنده‌های بالستیک و پرنده‌های سطح به سطح شدند و با این کار نام ایران را در زمینه طراحی و ساخت سامانه های ناوبری سماوی برای تعیین موقیعت و وضعیت برای وسیله متحرک در دنیا مطرح کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت های دانش بنیان کشور که در زمینه ناوبری و تحلیل سیستمهای فضایی فعالیت می کند و از سال ۹۴ در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مستقر است در این چند سال توانمندی ساخت، مدل سازی و راه اندازی انواع سامانه های ناوبری را کسب کرده است.
جوانان توانمند و نخبگان ایرانی که به همت شرکت تحلیل گر هدایت سامانه گرد هم جمع شدند و ما می توانیم را در ایران به منصه ظهور رساندند و با استفاده از غیرت و توان خود اقدام به طراحی سامانه موقعیت یاب با استفاده از ستارگان کردند و در این زمینه به پیشرفت های قابل توجهی رسیدند.
سیدجواد طالبیان مدیر عامل این شرکت نیز با اشاره به کادر مجرب و نخبه کشور که در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، می گوید: ما توانستیم با تکیه بر داشته ها و فکر جوانان ایرانی پا به عرصه سخت و پیچیده طراحی و ساخت سامانه های ناوبری سماوی برای تعیین موقیعت و وضعیت برای وسیله متحرک بگذاریم و در این زمینه الگوریتم هدایت انواع پرنده ها را طراحی کنیم.
طراحی سامانه موقعیت یاب جهانی با استفاده از روش رادیو نرم افزاری، طراحی و ساخت اتوپایلوت و طراحی شبیه ساز شش درجه آزادی اجسام پرنده نیز از دیگر محصولاتی است که در این شرکت طراحی و تولید شده است.
البته جوانان خوش فکر ایرانی به همین تولیدات بسنده نکرده اند و الگوریتم هدایت پرنده‌های زمین به هوا، پرنده‌های بالستیک و پرنده‌های سطح به سطح را طراحی کردند که با توجه به اینکه وسایل پرنده کاربردهای گسترده ای در زمینه های نظامی و تجاری دارند . این وسایل قادر به انجام ماموریت های پروازی متنوعی هستند و در کشور کاربردهای مختلفی دارند.
202

کد خبر: 895017

وب گردی

وب گردی