دانشگاه آزاد اسلامی بسیج شود می تواند کشور را متحول کند

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفوذ بالای دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه و اثرگذاری آن، افزود: دانشگاه طراز انقلاب اسلامی دانشگاهی است که نسل انقلاب را دریابد و اگر کل دانشگاه آزاد اسلامی بسیج شود، می تواند کشور را متحول کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدرضا مجیدی رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی در «اولین نشست راهبری فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی» که شب گذشته برگزار شد، گفت: با تغییرات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی حجت بر مسئولان دانشگاه تمام است، زیرا تمام امکانات و اختیارات در تسلط نیروهای جدید و انقلابی است.

وی به سیاست گذشته مدیران دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: آن زمان گذشت که فقط مدرک بدهیم به دانشجو. در شرایط کنونی دانشگاه باید کارآفرین، امیدآفرین و جریان ساز باشد.اگر دانشگاه می‌خواهد انقلابی باشد، باید ویژگی‌های یک دانشگاه کارآفرین، امیدآفرین و جریان‌ساز را داشته باشد.

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی بر اعتماد به جوانان تأکید و اظهار کرد: به نسل نو میدان دهید تا با استفاده از تجربه مدیران، آرمان‌های انقلاب اسلامی را گسترش دهیم و به نسل آینده بسپاریم.

وی اغلب مشکلات موجود را در عدم اجرای اسناد تهیه شده در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب دانست و گفت: ماشین تولید قانون در کشور، قانون تولید می‌کند اما مشکل در اجرای آن است.

مجیدی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و فراگیری شبکه‌های اجتماعی در جامعه گفت: فکر نمی‌کردیم انقلاب چهل‌ساله نشده، با جریان تطهیر کننده رژیم پهلوی روبرو شویم و این محصول کم‌کاری ماست.

وی با بیان اینکه به فرهنگ، آموزش و پژوهش باید در کنار هم پرداخته شود، افزود: نباید سکولاریسم نظری را نفی کنیم و گرفتار سکولاریسم عملی شویم، یعنی تنها با تأسیس دفتر نهاد نمایندگی و کارهایی از این قبیل کسی را مسئول علم و کسی را مسئول دین کنیم.

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی به میزان تأثیر اساتید و اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اعضای هیأت علمی از مدیران فرهنگی دانشگاه مهم‌تر هستند، استاد همه را اصلاح می‌کند اما یک معاون فرهنگی لزوماً این نقش را نخواهد داشت.

کد خبر: 895030

وب گردی

وب گردی