بیش از 3 هزار و پانصد فراخوان‌ پژوهشی توسط سامانه ساعت ثبت شده است

بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ فراخوان پژوهشی در موضوعات مختلف در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) توسط سازمان‌های کشور به ثبت رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، از ابتدای راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در بهار سال جاری، ۱۴۶ سازمان و بیش از ۲ هزار و ۳۴۰ پژوهشگر در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند و بیش از سه هزار و ۵۰۰ فراخوان پژوهشی در موضوعات مختلف توسط سازمان‌های کشور در این سامانه به ثبت رسیده است.

استقبال از این سامانه به گونه‌ای بوده که در کمتر از یک هفته فراخوان‌های پژوهشی ثبت شده توسط سازمان‌ها در (ساعت) به ۷۰ مورد رسیده و این فراخوان ها در حوزه‌های آب، برق، سدسازی، نیروگاه، آلاینده های محیطی، کشاورزی، مصرف انرژی بوده است.

در مجموع بیش از ۳۵۰۰ فراخوان پژوهشی در موضوعات مختلف در سامانه وجود دارد که سازمانهای کشور با بارگذاری آنها و تعیین شرایط و حمایتهای مربوط به هر کدام در حال جذب پژوهشگران موردنظر خود هستند.

سامانه ساعت، علاوه بر پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرحهای پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرحهای پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بردارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

«ساعت» نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر، با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن ساده می‌سازد. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جست‌وجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامه علمی و همچنین پیشنهادیه‌های آنها آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جستجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند.

202

کد خبر: 895054

وب گردی

وب گردی