برخی دانشگاه‌ها دچار انحراف فکری و رفتاری شده‌اند

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر اجرای تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها براساس سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در نشست شورای راهبری فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود اسناد بالادستی در کشور، گفت: این اسناد بالادستی وجود دارد اما مهم‌تر از نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌هاست، تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اجرا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی یکی از چالش‌های دانشگاه‌ها را رفتارهای مدیریتی دانست و اظهار داشت: اگر هزاران کار فرهنگی انجام شود اما رفتار مدیران مطابق با اصول فرهنگی نباشد، این فایده‌ای ندارد.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها کار تکراری زیادی صورت گرفته است، اما در حال حاضر نیازمند کار نو و جدید هستیم.

وی در ادامه افزود: اهمیت کارهای هنری بر کسی پوشیده نیست، با توجه به فضای کنونی باید کارهای خلاقانه با نگاه هنری، بیشتر نمود پیدا کند.

قریشی به اهمیت آموزش در دانشگاه‌ها تأکید و اشاره کرد: کاری که باید برای اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها صورت گیرد، در بخش آموزش تعطیل است درحالی‌که مسئولین آموزشی در دانشگاه باید ماموریت های فرهنگی را نیز اجرا کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان این که برخی دانشگاه‌ها دچار انحراف فکری و رفتاری شده‌اند، افزود: به فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یک کار فوق برنامه نگاه می‌شود درحالی‌که تاثیرات اصلی در کلاس و ارتباط مستقیم با دانشجویان اتفاق می‌افتد.

کد خبر: 895089

وب گردی

وب گردی