مصرف منطقی  و توزیع مناسب دارو درجهت مدیریت بهینه منابع مالی

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اجرای برنامه عملیاتی در سازمان غذا و دارو یک اولویت است، گفت: برنامه های عملیاتی سال 97 حوزه غذا و دارو مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و خوشبختانه در برنامه جدید نقاط ضعف برطرف شده است .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر غلامرضا اصغری در جلسه ویدئو کنفرانس معاونین غذا و دارو، دانشگاه های علوم پزشکی کشور با بیان این که برنامه عملیاتی برای سال ۹۷ تدوین و آماده شده است، گفت: با توجه به ارزیابی برنامه های عملیاتی سال های ۹۵ و ۹۶ و نتایج خوبی که از این ارزیابی ها به دست آمده، توانستیم برنامه عملیاتی سال ۹۷ را بی کم و کاست تدوین کنیم، تا به بدین صورت رضایتمندی در حوزه غذا و دارو همانند گذشته به وجود آید .

وی افزود: با ارزیابی سطح ستاد و فیدبک به برنامه های عملیاتی گذشته، توانستیم با مرور مشکلات، برنامه بهتری را تدوین کنیم، تا موفق تر از سال های پیش در این حوزه عمل شود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که برنامه عملیاتی یک اولویت است و با ارزیابی معاونت های غذا و دارو دانشگاه ها می توان مشکلات را به حداقل رساند، تاکید کرد: با ادغام برخی شاخص ها و موارد که در پایش ها قرار داشت و با توجه به اولویت های وزارت بهداشت در بحث مدیریت هزینه های حوزه سلامت و خریدهای راهبردی به عنوان یک تکلیف بر دوش سازمان غذا و دارو، برنامه های‌ جدیدی برای سال ۹۷ در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جدید طرح تحول سلامت و منابع مالی محدود در این حوزه، سازمان غذا و دارو نیز باید به نوعی یاری رسان وزارت بهداشت در این امر خطیر باشد، اظهار داشت: سازمان غذا و دارو باید با درپیش گرفتن اقداماتی نظیر مصرف منطقی دارو، انبارداری، خرید دارو و توزیع مناسب دارو بتواند در سال ۹۷ بهینه تر عمل کند و به نوعی در این امر کمک کننده باشد.

701

کد خبر: 895140

وب گردی

وب گردی