آخر عمر برخی از  پل های پایتخت/ ساختمان های ناایمن پایتخت سطح بندی می شود

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از سطح بندی ساختمان های ناایمن شهر تهران به سه سطح بسیار پرخطر، پرخطر و متوسط خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،زهرا صدراعظم نوری با اشاره به آخرین وضعیت ایمن سازی ساختمان های ناایمن شهر تهران گفت: قراربود ساختمان‌ها و ابنیه خطرآفرین و مشابه پلاسکو شناسایی و بر اساس دستورالعمل موجود اخطارهای لازم به مالکان و ذی‌نفعان داده شود که در این میان ۱۰ پاساژ ناایمن در منطقه ۱۱ و ۱۲ هم اخطار گرفتند که ۳پاساژ به دلیل بی توجهی به اخطارها پلمپ شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پلمپ پاساژهای نا ایمن متوقف شده است گفت: مابقی پاساژها بعد از دریافت دستورالعمل ایمن‌سازی اقدامات خود را آغاز کرده که این فعالیت آن‌ها ادامه دارد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر این که ایمن سازی ابعاد مختلف دارد و عملیاتی زمان‌بر است، گفت: چنانچه مالکان و ذی‌نفعان ساختمان‌ها و پاساژهای ناایمن از دستورالعمل ایمن‌سازی تمکین نکنند، ساختمان آن‌ها نیز تعطیل می‌شود. در این راستا از ۷۳۰۰ ساختمانی که به عنوان ساختمان ناایمن شناسایی شده‌ اولویت‌بندی صورت گرفته است که بر اساس اولویت بندی‌ها موظفند اقدام به ایمن‌سازی اماکن کنند. ناایمنی برخی از ساختمان‌ها و پاساژها در سطح پر خطر، بسیار پر خطر و متوسط تعریف شده است. قرار شد با توجه به شاخص‌ها و با توجه به ارزیابی ریسک اولویت‌بندی صورت بگیرد و بر اساس آن با هماهنگی مرجع قضائی اخطار داده شود.

صدراعظم نوری درخصوص گزارش کمیته ایمنی شورا درباره ایمنی ساختمان‌ها نیز گفت: قرار است کمیته ایمنی شورا در زمان دیگری گزارش ایمنی ساختمان‌ها و آخرین وضعیت ساختمان‌ها را ارائه دهد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

عمر برخی پل های پایتخت به اتمام رسیده است

او در رابطه با ایمن‌سازی پل‌های قدیمی شهر تهران در برابر زلزله هم گفت: همه موضوعات را نباید به زلزله گره بزنیم چرا که موجب ناامنی، بی اعتمادی و استرس برای مردم می‌شود. اگر هر موضوعی را به زلزله ربط دهیم، مردم خود را در شرایط ناایمن می‌بینند که به شدت بر روی سلامت روح و جسم آن‌ها اثر می‌گذارد البته این مسأله به معنای این نیست که نباید به مسایل ایمنی بی‌توجه بود بلکه باید ایمن‌سازی ساختمان‌ها، ابنیه و پل‌های پایتخت انجام شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران درخصوص اتمام عمر سایر پل‌های پایتخت نیز گفت: عمر برخی از پل های پایتخت به اتمام رسیده است و این موضوع در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد. وضعیت این پل‌ها باید ارزیابی شود و اگر ایمنی وجود داشت فعالیت آنها ادامه یابد و اگر ایمنی وجود نداشته باشد باید جمع آوری شده و برای پل، جایگزین در نظر گرفته شود.

705

کد خبر: 895167

وب گردی

وب گردی