احتمال درگیری ارتش ترکیه و پ.ک.ک در اقلیم کردستان

یکی از مقامات اتحادیه میهنی کردستان هشدار داد که با تشدید تحرکات نظامی ترکیه علیه نیروهای پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان، احتمال وقوع درگیری‌های شدید میان آنان در خاک اقلیم وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، فرج ریکانی مسئول اتحادیه میهنی در منطقه شیلادزی اقلیم کردستان در گفتگو با سایت خبری اس ان ان، هشدار داد که حملات هوایی ترکیه به خاک اقلیم کردستان به‌ویژه به مناطق ریکانیان و کانی ماسی که پایگاه‌های نظامی ترکیه نیز در این مناطق ایجادشده است، به بهانه هدف قرار دادن نیروهای پ.ک.ک ادامه دارد و این حملات اکثریت مناطق مرزی اقلیم کردستان را هدف بمباران قرار داده است.

وی با اشاره به هم‌زمانی این حملات هوایی با ورود نظامیان ترکیه به عمق خاک اقلیم کردستان به‌منظور اقدام علیه پ.ک.ک، گفت که ورود نیروهای ترکیه به خاک اقلیم و تحرکات نظامی آنان به‌شدت در حال افزایش است و احتمال وقوع درگیری‌های شدید میان آنان و پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان به‌ویژه در مناطقی که به دلیل این تحرکات نظامی حالتی شبیه به منطقه ممنوعه پیداکرده‌اند، وجود دارد.

همچنین خاطرنشان ساخت به دلیل تداوم حملات هوایی ترکیه به خاک اقلیم کردستان، آمار و اطلاعات دقیقی از میزان خسارات و تلفات این حملات در دست نیست.

این در حالی است که طی ماه گذشته میلادی نیز درگیری‌هایی میان نیروهای پ.ک.ک و نظامیان ترکیە در خاک اقلیم کردستان روی داده و شماری از نیروها طرفین در این درگیری‌ها کشتە شدند.

کد خبر: 895191

وب گردی

وب گردی