کاهش۹۰درصدی خسارت های زلزله در تهران

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از کاهش ۹۰ درصدی خسارت های زلزله با اجرای طرح جامع مدیریت بحران پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، احمد صادقی درحاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه سال ۸۷ مجلس شورای اسلامی مدیریت بحران کشور گفت: مسئولیت مدیریت بحران در ذیل وزارت کشور به سازمان مدیریت بحران کشور و در استان های مختلف به عهده استانداری ها گذاشته شده است، اما باتوجه به اهمیت شهر تهران به عنوان پایتخت کشور مسئولیت مدیریت بحران با شهرداری تهران است.

وی با اشاره به طرح جامع مدیریت بحران تهران افزود: تنها نقطه ای در کشور که طرح جامع مدیریت بحران خود را به تصویب مجلس رسانده، شهر تهران است که در این طرح شرح وظایف دستگاه‌های مختلف در هنگام بحران ذکر شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در طرح جامع جدید ۱۵ پروژه اولویت‌دار شهر تهران تعریف شده است، گفت: طبق این برنامه در طول ۱۲ سال پایگاه های مدیریت بحران، تخلیه اضطراری، هشدار سریع، تخمین خسارت و ... صورت گرفت که تا پایان سال ۹۵ اجرایی شد.

صادقی با اشاره برنامه‌های این سازمان در سال ۹۶ گفت: طرح های اجرا شده در سال های گذشته مورد بررسی و آسیب شناسی جامع مدیریت بحران زلزله قرار گرفته است و این در حالی است که در طرح جامع مدیریت بحران در زلزله در 3 فاز دیده شده است. در اقدامات تیپ یک وضعیت به همین صورت خواهد بود، در اقدامات تیپ دو کاهش ۳۰ درصدی خسارت ها و در اقدامات تیپ سه، ۹۰ درصد کاهش خسارت خواهیم داشت.

705

کد خبر: 895192

وب گردی

وب گردی