امضای دو تفاهم نامه همکاری میان شرکت زیمنس و  پژوهشگاه نیرو

به منظور توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه پژوهش و فناوری، تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه نیرو و شرکت زیمنس امضا گردید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه نیرو؛ این تفاهم نامه‌ها با موضوع همکاری در حوزه‌های تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه صنعت برق و گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک، توسعه تعاملات بین­‌المللی و نیز استفاده از تخصص و ظرفیت هر دو طرف مبادله گردید.

براساس این گزارش، بررسی سیستم‌های پیشرفته فناوری، برنامه‌ریزی توانمند‌سازی آتی در انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، انتقال دانش فنی، همکاری در زمینه های تحقیق و توسعه (R&D) از اصلی ترین دستاوردهای عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه خواهد بود. بدین منظور خدمات مشاوره و به‌کارگیری تجربیات طرفین در حوزه‌های فنی و تخصصی شبکه‌های توزیع برق و همچنین موضوعات فناوری بومی در کشور از جمله توربین های گاز سری V94.2 که نزدیک به 20 درصد از ظرفیت تولید برق کشور را تشکیل می‌دهد در دستور کار همکاری مشترک بر پایه این تفاهم نامه قرار خواهد گرفت. علاوه بر این طرفین تلاش خواهند داشت تا در راستای مدرن سازی زیرساخت‌های انرژی و رشد صنعت برق کشور، دانش فنی پیشرفته متناسب با ظرفیت‌های کشور را نیز منتقل نمایند.

به منظور عملیاتی شدن این توافقات، کارگروهی متشکل از نمایندگان پژوهشگاه نیرو و شرکت زیمنس برای انتخاب اولویت‌های همکاری تشکیل خواهد شد.

شایان ذکر است شرکت زیمنس در سالهای گذشته نیز تفاهم نامه‌هایی به منظور انتقال دانش و فن‌آوری نوین در حوزه طراحی و تولید نسل جدید توربین‌های برق کلاس اف و اچ و ارتقای راندمان نیروگاه‌های گازی با احداث واحدهای بخاری با ایران مبادله نموده است و شناخت خوبی از صنعت برق کشور دارد که امضاء این تفاهم نامه با پژوهشگاه نیرو گام مثبتی در ارتقاء ظرفیت فناوری و تحقیق و توسعه بخش برق کشور ایجاد خواهد نمود.

402

کد خبر: 895239

وب گردی

وب گردی