برگزاری المپیاد سراسری  اصول اسلام  در روسیه

المپیاد سراسری روسیه با موضوع اصول اسلام و زبان عربی در محل انستیتو اسلامی روسیه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، المپیاد سراسری روسیه با موضوع اصول اسلام و زبان عربی در محل انستیتو اسلامی روسیه برگزار شد.

در مراسم افتتاح این المپیاد "رفیق محمدشین" رئیس انستیتو اسلامی روسیه نیز حضور یافت و خاطرنشان کرد که المپیاد راه مناسبی برای سنجیدن سطح در مراکز آموزشی اسلامی است.

رفیق محمدشین رئیس انستیتو اسلامی روسیه در رابطه با طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی اظهار داشت: المپیاد روش مناسبی برای سنجیدن سطح دانش دانشجویان و سطح مراکز آموزشی اسلامی است و از این طریق می‌توان دریافت که آیا ما در جهت درست حرکت داشته‌ایم یا خیر. از طرفی این المپیاد برای دانشجویان به مانند انگیزه‌ای است برای بالا بردن سطح دانش خود. این المپیاد حدود ده سال است که برگزار می‌شود و سال گذشته بخش ویژه‌ای برای بخش حوزوی در نظر گرفتیم و برای سال آینده درصدد هستیم که بخش مختص سطح کارشناسی ارشد در نظر بگیریم.

این المپیاد به دو صورت کتبی و شفاهی انجام شد که از صبح تا ظهر به سوالات کتبی و بعد از ظهر به سوالات شفاهی در زمینه اصول اسلامی پاسخ و در آخر به آزمون قرائت قرآن پرداخته شد.

دانشجویان مسلمان از مراکز آموزش اسلامی مناطقی چون جمهوری تاتارستان، باشقیرستان، داغستان، چچن، اینگوشتیا، کاباردینو-بالکاری، مرداوی، کاراچایو-چرکسی، مسکو، نیژنی نوگوراد و ... در این المپیاد حضور یافتند همچنین مراسم افتتاح این برنامه در سالن بزرگ انستیتو اسلامی روسیه برگزار شد.

502

کد خبر: 895278

وب گردی

وب گردی