احتمال انفجار یا غرق شدن کشتی وجود دارد/ پیش بینی شعله ور بودن آتش تا یک‌ماه

در حالی که نفتکش ایرانی حادثه دیده در دریای چین شرقی برای چهارمین روز متوالی همچنان در آتش می سوزد، وزارت اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی اعلام کرد، تانکر آسیب دیده ایرانی ممکن است تا یک ماه همچنان شعله ور باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، در حالی که نفتکش ایرانی حادثه دیده در دریای چین شرقی برای چهارمین روز متوالی همچنان در آتش می سوزد، وزارت اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی اعلام کرد، تانکر آسیب دیده ایرانی ممکن است تا یک ماه همچنان شعله ور باشد.

با وجود وزش باد شدید، موج های خروشان و مواد سمی نشت کرده از کشتی، در منطقه ای به وسعت 3100 کیلومتر مربع به دنبال یافتن 31 خدمه گمشده این نفتکش و همچنین مهار آتش هستند. این در حالی است که نگرانی ها از احتمال انفجار یا غرق شدن کشتی نیز رو به افزایش است.

پارک سونگ دونگ، یک مقام وزارت اقیانوس ها و شیلات کره جنوبی در این باره گفت: «با توجه به موارد قبلی وقوع حادثه برای تانکرهای نفتکش، پیش بینی ما این است که شعله ها تا دو هفته یا یک ماه ادامه خواهد داشت.»

او افزود: «نگرانی ما در حال حاضر، سوخت نفتکش است که در صورت غرق شدن کشتی ممکن است آب را آلوده کند.»

تانکر نفتکش سانچی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران روز شنبه در نزدیکی ساحل شانگهای با کشتی باری چینی سی اف کریستال تصادف کرد.

دولت چین گفته لکه نفتی «بزرگی» در اطراف کشتی حادثه دیده مشاهده نکرده است و میعانات نشت کرده از کشتی با چنان سرعتی در حال سوختن است که در طی 5 ساعت نشت میعانات، مقدار بسیار کمی از آن (کمتر از یک درصد) به داخل دریا می ریزد.

با این حال، با توجه به اینکه میعانات در هنگام تماس با آب و هوا خاصیت بسیار فراری پیدا می کند، نگرانی ها از انفجار و غرق شدن کشتی در حال افزایش است. به گفته مقامات کره ای، کارشناسان احتمال می دهند، نفتکش به محض برخورد با کشتی باری چینی دچار آتش سوزی شده باشد.

پارک افزود، با توجه به فاصله 100 کیلومتری محل حادثه با ساحل کره جنوبی، احتمال سرایت آلودگی به آب های این کشور در حال حاضر بعید به نظر می رسد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 895299

وب گردی

وب گردی