پیگیری دانشگاه آزاد اسلامی برای اطلاع از آخرین وضعیت دانشجویان حادثه نفتکش/احتمال محبوس شدن در موتورخانه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک در رابطه با حادثه برخورد نتفکش ایرانی با فله بر چینی گفت: سه دانشجوی دانشگاه آزاد واحد خارک در این نفتکش حضور داشتند که امیدواریم زنده باشند.

حسین سهولی زاده در رابطه با آخرین اخبار از حادثه برخورد نتفکش ایرانی با فله بر چینی و حضور سه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: مرجع اصلی ما برای دریافت اطلاعات اداره سوانح دریایی سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی ادامه داد: در این نفتکش سه دانشجوی واحد خارک و 30 خدمه ایرانی حضور داشتند همچنین یک دانشجوی مهندسی کشتی از دانشگاه دولتی محمود آباد در آنجا بوده است.

سهولی زاده در پاسخ به این سوال که سه دانشجوی دانشگاه آزاد از کدام مناطق بودند، گفت: آقایان پوریا عیدی پور و سجاد عبداللهی از شهرستان نورآباد استان فارس و سعید دهقانی از شهر یزد در این کشتی حضور داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک با بیان این که کشتی در حال شعله ور شدن است، افزود: سازمان بنادر دریانوردی هیاتی را برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام کرده است، اما به دلیل آلودگی های ناشی از گازهای سمی نیروها نتوانستند به کشتی ورود پیدا کنند.

سهولی زاده تصریح کرد: امید داریم نیروها امروز تا فردا بتوانند عملیاتی برای پیدا کردن این افراد داشته باشند.

وی گفت: دو کشتی اطفای حریق چینی و ژاپنی که آتش خوارهای بزرگی هستند به نیروها اضافه شده اند اما هنوز به کشتی نرسیده اند زیرا دودی که از خاموش کردن آتش در کشتی بلند شده مانع ورود نیروها به آنجا شده و در صورت خاموش شدن آتش می توانند وارد کشتی شوند.

وی با اشاره به این موضوع که این کشتی برای وزارت نفت و شرکت ملی نفت شیراز است، گفت: پیگیری این حادثه توسط امور بین الملل و اداره سوانح دریانوردی در حال انجام و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هم پیگیری های لازم را انجام می دهد.

سهولی زاده گفت: با توجه به اینکه موتورخانه نفتکش حدود ١٤متر زیر آب قرار دارد، احتمال داردتعدادی از خدمه در این بخش محبوس شده باشند.

لازم به ذکر است یک فروند کشتی فله بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی ساعت ۲۰ به وقت محلی روز یک شنبه در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه نفت کش دچار حریق شد و آتش گرفت و ۳۲ خدمه آن مفقود شدند.

901/900

کد خبر: 895312

وب گردی

وب گردی