اعزام ۲۴۵ نفر از علمای استان گلستان به مشهد مقدس

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوای استان گلستان از اعزام ۲۴۵ علمای شیعه و سنی گلستان به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام جعفر رعایتی صبح امروز در جمع علمای شیعه و سنی استان گلستان با بیان اینکه عالم به دین باید عامل به دین نیز باشد، اظهار داشت: در مسیر اعتلای اهداف انقلاب اسلامی علماء نقش مهم و برجسته‌ای دارند و همه باید تلاش کنند تا وحدتی که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره به آن تاکید دارند در جامعه متجلب شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه علمای دین باید وحدت آفرین باشد، ادامه داد: سعی ما بر این است که در هم‌اندیشی‌ها با علما بتوانیم منشاء خیری برای جامعه باشیم و در این جلسات باید موضوع وحدت مورد توجه قرار گیرد.

رعایتی به وحدت بین شیعه و سنی اشاره کرد و تاکید کرد: خوشحال هستیم وحدت و یکدلی و هم‌نوایی در بین علمای دین وجود دارد.

وی امنیت را یک نعمت بزرگ برشمرد و افزود: وقتی جنگ سوریه به اتمام رسید خسارات و جنایات داعش آشکارتر شد که چه خانه‌هایی و چه سرهایی بریده شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان تاکید کرد: 245 نفراز علمای شیعه وسنی از سوی سپاه نینوا استان گلستان به مشهد مقدس اعزام شدند و این علما شامل امامان جمعه و جماعات مدیران حوزه علمیه شیعه وسنی استان گلستان هستند و در قالب اردوی زیارتی و بصیرتی به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی هدف از این سفرمعنوی را تقویت اخوت و برادری و همچنین وحدت شیعه و سنی و بازدید از اماکن مذهبی برشمرد.

رعایتی تاکید کرد: بیش از این بسیج طلاب سپاه نینوا گلستان علمای شیعه وسنی را به شهر مقدس قم، جمکران و شهر بسطام جهت بازدید از آرامگاه عارف نامی بایزدید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی اعزام کرده بود.

901/900

کد خبر: 895363

وب گردی

وب گردی