دیابت کنترل نشده باعث اختلال در تعادل  در دوره سالمندی می شود

یک دکترای تخصصی طب سالمندان به تشریح مشکلات اختلال تعادل در دوره سالمندی پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر دلبری ، دکترای تخصصی طب سالمندان در گفت و گو با برنامه «شور زندگی» شبکه رادیویی سلامت در خصوص اختلال تعادل در دوره سالمندی افزود: یکی از مشکلات جدی و شایع در دوره سالمندی، اختلال تعادل و افزایش احتمال سقوط زمین خوردن است که منجر به جراحت و شکستگی و بستری شدن در بیمارستان و در بعضی موارد منجر به مرگ می شود.
وی با بیان اینکه دوره سالمندی همراه با تغییراتی در سیستم بینایی و شنوایی و سیستم قلبی و عروقی ،سیستم عصبی بدن و سیستم عضلانی اسکلتی می شود، ادامه داد: تغییرات یعنی می تواند تعادل افراد را تحت الشعاع قرار دهد و باعث زمین خوردن فرد شود که در ٢٥درصد از موارد باعث شکستگی استخوان لگن، ران و اندام فوقانی می شود.بی تعادلی در بعضی از سالمندان عزیز باعث تحلیل قدرت عضلانی اسکلتی آنها و در نهایت منجر به اختلال در تعادل می شود.
این دکترای تخصصی طب سالمندان در ادامه بیان کرد: در رأس بیماری هایی که باعث اختلال در تعادل می شوند و شرایط آن را به وجود می آورند سرگیجه ناشی از بیماری های گوش داخلی و بعضا عفونت گوش داخلی است که توصیه می شود ابتدا توسط دکترگوش و حلق و بینی معاینه شود .
وی در خصوص بیماری دیابت در دوره سالمندی افزود: بیماری دیابت کنترل نشده در این دوره باعث اختلال در تعادل می شود. بعضی از داروها به خصوص آرامبخش ها وضدافسردگی ها و پایین آورنده های فشارخون نیز ممکن است باعث خواب آلودگی و درنهایت اختلال در تعادل شوند .
وی تاکید کرد: بیماری های چشمی مثل آب مروارید و آب سیاه با اختلال در قدرت بینایی باعث قدرت بینایی می شوند از جمله بیماری های مغزی شایع در سالمندان مثل پارکینسون و سکته مغزی، بعد از مدتی مشکلات تعادلی ایجاد می کنند.
این دکترای تخصصی طب سالمندان در پایان اظهارداشت: همچنین سالمندانی با افت فشارخون مغز از اکسیژن کافی برخوردار نیستند و هنگام بلند شدن ناگهانی فرد دچارسرگیجه و اختلال تعادلی می شوند که باید حتما جدی گرفته شود. بنابراین، با توجه به آسیب ها و عوارض جدی اختلال در تعادل توصیه اکید، مراجعه زودهنگام به پزشک است .

701

کد خبر: 895388

وب گردی

وب گردی