کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهرطرح جدید ترافیک تهران را تصویب کرد

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با اشاره به اینکه لایحه طرح جدید ترافیک به شورا ارسال شده است، گفت: این طرح در کمیسیون سلامت تصویب شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، زهرا صدراعظم نوری ، با اشاره به جلسه اعضای کمسیون سلامت و محیط زیست شورا با شهرداری تهران در خصوص بررسی طرح جدید ترافیک گفت: جلسه‌ای در این زمینه برگزار شد و موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دیدگاه‌های مختلفی از سوی مشاوران و کارشناسان مطرح شد و در نهایت کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر طرح جدید ترافیک تهران را تصویب کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان معتقدند با اجرای این طرح میزان ترافیک و آلودگی هوا افزایش می‌یابد گفت: خیر، این طور نیست اتفاق خاصی که باعث آلودگی شود صورت نمی‌گیرد با توجه به توضیحات داده شده خودروها در سه زمان وارد محدوده می‌شوند و در هر زمان یک قیمت برای ورود در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر ادامه داد: افرادی که کار ضروری ندارند ورود خود را در زمان‌هایی انجام می‌دهند که قیمت کمتر باشد. 60 درصد سفرها کاری و آموزشی است که به قوت خود باقی می‌ماند اما 40 درصد سفرها غیرضروری است و با این سیستم دیگر این سفرها در پیک انجام نمی‌شود از این رو بار ترافیکی کاهش می‌یابد.

صدراعظم نوری در پاسخ به این پرسش که ترافیک از ساعت 10 تا 16 نیز در محدوده مرکزی ایجاد می‌شود گفت:‌همه افراد که ساعت 10 وارد نمی‌شوند زمان خود را توزیع می‌کنند پیک ترافیک صحبگاهی و عصرگاهی قدری کاهش می‌یابد و افرادی که کار ضروری ندارند به خاطر قیمت در ساعات غیرپیک وارد می‌شوند.

وی در خصوص قیمت‌های در نظر گرفته برای طرح جدید ترافیک گفت: خودروهایی که از ساعت 6:30 تا 10 وارد می‌شوند و قبل از ساعت 16 خارج می‌شوند با ضریب یک محاسبه می‌شوند، خودروهایی که از 10 وارد و قبل از 16 خارج می‌شوند با ضریب 0.7، خودروهایی که از 10 به بعد وارد و بعد از ساعت 16 خارج می‌شوند ضریب یک، خودروهایی که از ساعت 6:30 و بعد از ساعت 16 خارج می‌شوند با ضریب یک و نیم محاسبه می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که قرار بود خودروها علاوه بر زمان ورود بر اساس پیمایش هزینه دهند گفت: نه، بر اساس پیمایش نیست بر اساس زمان ورود است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در این طرح هر چقدر خودروها میزان آلایندگی کمتری داشته باشند از امتیاز و تخفیفات ویژه برخوردارند به عنوان مثال خودروهای برقی و هیبریدی با ضریب 0.1 بررسی می‌شوند و خودروهایی که دارای معاینه فنی ویژه هستند با ضریب 0.8 محاسبه می‌شوند این کار باعث می‌شود که همه خودروها معاینه فنی ویژه بگیرند و همین امر باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که هنوز معاینه فنی برتر در برخی از معاینه فنی‌ها انجام نمی‌شود گفت:‌معاونت حمل و نقل بر این کار اصرار دارد و به جد موضوع معاینه فنی را دنبال می‌کند تا این کار انجام شود.

نوری با تأکید بر این موضوع که این طرح تصویب می‌شود گفت: کلیات طرح جدید ترافیک تصویب شده با توضیحاتی که شهرداری می‌دهد و ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد این طرح تأیید خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر افزود: شهرداری لایحه طرح ترافیک جدید را به شورا ارسال کرده احتمالا هفته آینده اعلام وصول می‌شود و به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی در خصوص وضعیت سهمیه‌ها در طرح ترافیک جدید گفت: ضرایب ویژه‌ای برای جانبازان بیماران خاص در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که پلیس و شورای عالی ترافیک این طرح را تصویب نکرده‌اند و پلیس اعلام کرده که این طرح خام است و نیاز به بررسی دارد گفت: معاونت حمل و نقل هماهنگ با پلیس راهور و شورای ترافیک اقدام می‌کند و با آنها صحبت کرده و موافقت‌هایی را گرفته است.
706

کد خبر: 895468

وب گردی

وب گردی