سفیران مدیریت شهری پایتخت/اجرای برنامه های آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان

شهردار منطقه21 از اجرای طرح "دانش آموزان؛ سفیران مدیریت شهری پایتخت" در قالب اجرای برنامه های آموزشی-تفریحی و تحت عنوان "پنجشنبه های مفرح" خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز رحمانی شهردار این منطقه با بیان اینکه مدارس، پس از نهاد خانواده؛ به عنوان دومین خاستگاه آموزش پذیری و اجتماعی شدن آینده سازان ایران اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: طرح "دانش آموزان؛ سفیران مدیریت شهری پایتخت" برای نخستین بار در شهر تهران در سطح مدارس ابتدایی ورودی غربی پایتخت برگزار می شود.

وی افزود: این طرح با همکاری و هماهنگی تنگاتنگ با آموزش و پرورش منطقه 9 تهران، با رویکرد اصلی "آموزش و نحوه صحیح تفکیک پسماند از مبدا" و با بهره گیری از آموزش‌های غیرمستقیم در قالب کارگاه‌های رباتیک و نقاشی به منظور ایجاد جذابیت و همگام با تکنولوژی‌های نوین امروزی اجرایی شده است.

شهردار منطقه 21 با تاکید بر این نکته که تاثیرگذاری و افزایش عمق یادگیری مطالب آموزشی در سنین دبستان، به همراه سرگرمی و بازی فکری انکارناپذیر است، افزود: طرح "دانش آموزان؛ سفیران مدیریت شهری پایتخت" در قالب اجرای برنامه ای تحت عنوان "پنجشنبه های مفرح" در ساعات غیر درسی مدارس (به طور میانگین روزهای پنجشنبه)؛ با هدف ایجاد جذابیت از طریق ارائه آموزش های غیرمستقیم اجتماعی-فرهنگی، کودکان را با مدیریت شهری و نحوه اجرای اقدامات شهری آشنا می کند.

رحمانی با اشاره به اینکه دانش آموزان و کودکان دبستانی سفیران و انتقال دهندگان آموزش‌های فراگرفته شده در مدرسه به خانواده هایشان هستند، گفت: آموزش پذیری کودکان در سنین دبستان بسیار بالاست، به طوری که مطالب درسی و آموزشی همگام با انجام نقاشی، کارهای دستی و بازی های متنوع سریع تر و ماندگارتر در ذهن آنان نقش می بندد.

وی گفت: بنا بر همین مولفه‌ها، ارائه آموزش‌های غیرمستقیم اجتماعی-فرهنگی در قالب اجرای طرح "سفیران مدیریت در دستور کار مدارس ابتدایی ورودی غربی پایتخت قرار دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، طی بازدیدی با حضور رحمانی شهردار منطقه21، روبوشه مدیر آموزش و پرورش منطقه9 تهران بزرگ و جمعی از مدیران شهری ورودی غربی پایتخت که به منظور بررسی روند اجرای طرح "دانش آموزان؛ سفیران مدیریت شهری پایتخت" در دبستان دخترانه "هاجر2" انجام گرفت، مقرر شد با توجه به استقبال چشمگیری که از این طرح شده، طرح "دانش آموزان؛ سفیران مدیریت شهری پایتخت" در کلیه مدارس ابتدایی ورودی غربی پایتخت به اجرا درآید.
706

کد خبر: 895495

وب گردی

وب گردی