لزوم اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از سوی مدیران دستگاه های اجرایی استان

استاندار خراسان رضوی: اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از سوی مدیران دستگاه های اجرایی استان لازم و ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز، علی رضا رشیدیان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان رضوی اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی موظف به اجرای مصوبات ستادها و کارگروه های فرادستی همچون تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مانند آن هستند.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی استان از سوی مدیران در چارچوب اختیارات قانونی، افزود: اگر رفع موانع، خارج از توان و اختیار آن دستگاه باشد؛ در ستادهای فرادستی مطرح و تصمیم گیری می شود.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: این کارگروه و ستادهای فرادستی چون اقتصاد مقاومتی و تسهیل برای چاره اندیشی و حل برخی گره ها و مسائلی است که به دلیل محدودیت اختیارات دستگاه ها قابل حل و فصل نیست.

رشیدیان با بیان اینکه گاهی رفع موانع و گره هایی که ایجاد می شود خارج از حیطه اختیار مدیران است؛ خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت شوراهای بالادستی که قانون اختیارات ویژه ای برای آن دیده و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی و اجرایی شدن سیاست های 24 گانه ابلاغیه رهبر معظم انقلاب است؛ استفاده شود.

وی تصریح کرد: مسئولیت هرتصمیمی که در این راستا گرفته و اقدام شود با این ستادها و بالاترین مقام اجرایی آن در استان یعنی استاندار است و اگر مساله ای هم باشد بر ذمه مدیر نیست؛ مدیران اجرایی موظف به اجرا هستند و اگر اشکالی باشد سازمان بازرسی موضوع را از این ستاد پیگیر می شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: اگر در موردی مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مغایرت قانونی داشته باشد اعلام می کنند و در ستاد مرکزی بررسی و تصمیم لغو می شود.

رشیدیان در ادامه با تاکید بر تسریع در روند معرفی واحدهای تولیدی و جذب تسهیلات رونق تولید استان ، به بانک های عامل، گفت: باید دستگاه های مربوطه یعنی سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی و بانک های عامل طی تعامل و هماهنگی بیشتر از زمان باقیمانده تا انت های سال که فرصت چندانی هم نیست؛ عقب ماندگی در این حوزه را به منظور رونق بیشتر اقتصاد و تولید؛ جبران کنند.

وی با بیان اینکه بانک ها سال گذشته با عملکرد بسیار مطلوب خود در ارتقا شاخص های کسب و کار و اشتغال استان نقش بی بدیلی داشتند، افزود: در سایه این تعامل و هماهنگی بانک ها با بخش های دولتی و خصوصی، رتبه استان در شاخص کسب و کار از20 به جایگاه سوم ارتقا یافت .

استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد 13 درصدی اعطای تسهیلات طی هفت ماهه ی سال جاری از سوی بانک های استان، اظهار داشت: انتظار است درحوزه تسهیلات رونق تولید، این منابع به اشتغال و اقتصاد اختصاص یابد و با حساسیت و نگرش قبل به تولید و اشتغال استان کمک شود.

رشیدیان بر ضرورت پایش تسهیلات اختصاصی به واحدهای صنعتی که تا کنون از این منابع استفاده کرده اند تاکید و اظهار کرد: همه دستگاه ها اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی و غیره کمک کنند تا این موضوع پایش و کنترل شود .

گفتنی است؛ در این جلسه مسائل و مشلات هفت واحد تولیدی و صنعتی اعم از معدنی، روغن، چوب، فرآورده های لنبی، برق و الکتریک و مانند آن و نیز شهرک صنعتی مشهد در جاده کلات (کلات ) نیز مطرح و تصمیماتی برای حل مسائل آنها گرفته و مصوب شد.

901/900

کد خبر: 895527

وب گردی

وب گردی