تلویزیون تعاملی با برنامه ریزی وزیر آموزش پرورش ایجاد و درحال شکل گیری است

مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش، اهداف و بستر ارائه تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مهدی علی اکبرزاده مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش درباره ایده اصلی شکل گیری این پروژه گفت: تلویزیون تعاملی با ابتکار و برنامه ریزی وزیر آموزش پرورش ایجاد و درحال شکل گیری است و یکی از برنامه های آقای بطحایی برای کم کردن فاصله بین خانواده ها و آموزش و پرورش است. در نظر بوده با این تلویزیون، خانواده ها و جامعه احساس کنند که آموزش و پرورش نسبت به مسائل تربیتی دانش آموزان حساس هست و خانواده ها، آموزش و پرورش را همراه و حامی خود در امر تربیت فرزندانشان ببینند.

وی درباره علت انتخاب این پروژه بیان کرد: یکی از ابزارهایی که می تواند این فاصله را کاهش دهد ایجاد یک رسانه مرتبط با آموزش و پرورش است که با این روش، خانواده ها پیام های تربیتی مورد نیاز خود را دریافت کنند. به دلایل متعدد ممکن است ما نتوانیم ارتباط فیزیکی بین خانواده و آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط با آن را برقرار کنیم، اما رسانه مشکل ارتباط فیزیکی را حل می کند و می توان از طریق رسانه محتوای مناسب را برای خانواده ها تهیه و به آنها ارائه داد.

مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی ادامه داد: ما در تلویزیون تعاملی برنامه ها و محتواهایی که باید خانواده ها در جریان قرار گیرند و آموزش و پرورش به صورت عام لازم هست همه خانواده ها را تحت پوشش قرار ده، ارائه می‌کنیم. این تلویزیون در فاز اول برنامه هایی را برای خانواده ها و مدیران مدارس تهیه می کند. تلویزیون تعاملی در حال حاضر آموزش دروس نخواهد بود و وارد تدریس دروس مختلف مانند ریاضی، ادبیات و سایر دروس ها نخواهد شد.

اکبرزاده درباره برنامه های فاز اول این پروژه گفت: برای والدین دانش آموزان، در مرحله اول ده عنوان برنامه آموزشی در نظر گرفته ایم که اکنون در مرحله ساخت است و در ماه های آینده با تکمیل شدن این برنامه ها، تلویزیون شروع به کار خواهد کرد.

وی درباره نحوه دسترسی به این تلویزیون بیان کرد: تلویزیون از طریق بستر اینترنت و کامپیوتر و یا نرم افزارهای موبایلی و با نام کاربری و کلمه عبوری که در اختیار خانواده ها قرار می گیرد قابل دسترسی است.

علی اکبرزاده درباره علت انتخاب تلویریون تعاملی گفت: والدین پس از مشاهده برنامه، پیشنهادات، انتقادات و پرسش های خود را مطرح می‌کنند و با ما در نظر گرفتن این بازخوردها، در کمیته تولید محتوی برنامه های بعدی را تولید می کنیم. در این شرایط امکان دارد ما نیازهایی را پیش بینی نکرده باشیم ولی در تعامل این نیازها مطرح شود و ما در تولید قرار دهیم.


706

کد خبر: 895551

وب گردی

وب گردی