دو داستان از توماس مان خواندنی شد/متن کوتاه «برادر هیتلر» در یک کتاب

کتاب «نابغه‌ خردسال پیشخدمت و شعبده‌باز» اثر توماس مان با ترجمه محمود حدادی راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، این کتاب شامل دو داستان ارزشمند و متن کوتاه «برادر هیتلر» از توماس مان، نویسنده‌ بزرگ آلمانی‌ست که به تازگی توسط نشر نیلوفر منتشر شده است.

توماس مان نویسنده آلمانی در سال ۱۹۲۹ برنده جایزه نوبل ادبیات شد. توماس مان از نخستین روشنفکران آلمانی بود که پس از روی کار آمدن ناسیونال سوسیالیست‌ها، در آلمان، نسبت به فجایع احتمالی رایش سوم هشدار داد. او در یک سخنرانی که در تاریخ آلمان با عنوان «خطابهٔ آلمانی» ثبت شد، طرفداران آدولف هیتلر را «بربر» خطاب کرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:نشسته است و آهنگ می‌زند: ریزاندام و ناچیز در پیش دستگاه حجیم و سیاه پیانو، تنها و برگزیده در جایگاه بلند صحنه، بر فراز توده‌ی مه‌آلود انسان‌ها، که در این یکپارچگی محو خود، جان و روانی گیج و گنگ بیش نیستند، حالی که حق اوست با روح بی‌تا و برگزیده‌ی خود آن‌ها را خیره کند...

گاه ثانیه‌های فراموشی و تنهایی او را با خود می‌برند. در این حال چشمان روشن و موشی‌اش با حاشیه‌ی اندوده‌ای که دارند، به پهلو می‌چرخند، به جماعت پشت می‌کنند و بر دیوار صحنه، از دل نقش و نگارهای این دیوار می‌گذرند، به هوای آن‌که در دور دست‌هایی پرشور و شادی، در دنیایی سرشار از شوق گنگ زندگی، گم شوند. اما بعد گوشه‌ی چشم‌ها لرز برمی‌دارد، از نو رو به تالار بر می‌گردد و پسرک دوباره در پیش روی جماعت نشسته است.

کتاب «نابغه‌ خردسال پیشخدمت و شعبده‌باز» اثر توماس مان با ترجمه محمود حدادی با قیمت 9 هزار و پانصد هزار تومان توسط انتشارات نیلوفر راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 895573

وب گردی

وب گردی