۶۲ درصد اشتغال ایجادشده در مناطق روستایی زنجان است

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: طی سال جاری ۶۲ درصد اشتغال ایجادشده در مناطق روستایی و محروم است.

به گزارش ایسکانیوز، هدایت صفری ظهر چهارشنبه در همایش حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی در محل استانداری زنجان، افزود: ۱۳ هزار و ۴۱۴ خانوار در مناطق روستایی و محروم تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان قرار دارند و این نهاد برای ایجاد اشتغال در این روستاها برنامه‌ریزی لازم را دارد.

وی اظهار کرد: توجه به ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستا در دولت تدبیر و امید به خوبی اجرا می‌شود و تاکنون هم توفیقات خوبی فراهم‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: طی سال جاری ۳ هزار و ۴۰۰ مددجوی کمیته امداد استان زنجان در مناطق محروم و روستایی تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند و این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه ارائه می‌شود.

صفری تأکید کرد: در سال گذشته دو هزار و ۲۴۸ فرصت شغلی برای مدد جویان کمیته امداد استان زنجان بااعتباری بالغ‌بر ۲۳۵ میلیارد ریال فراهم شد و در سال جاری هم درصد اشتغال در روستاها خوب بوده است.

وی افزود: طی سال جاری ۶۲ درصد اشتغال ایجادشده در مناطق روستایی و محروم بوده و در سال گذشته ۵۸ درصد اشتغال در مناطق روستایی بوده است و یک هزار و ۶۵۴ مددجوی واجد شرایط ایجاد اشتغال نیز طی امسال به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ابراز کرد: در سال جاری هزار و 538 فرصت شغلی برای مدد جویان کمیته امداد استان ایجاد شده که اعتبار هزینه شده 225 میلیون ریال بوده است.

در ادامه این همایش، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: در بحث ایجاد اشتغال از بین ۴۵۱ طرح معرفی شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک‌ها، ۲۲۸ طرح تسهیلاتی به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان دریافت شده است.

نعمت ملکی ابراز کرد: بر اساس بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال، بودجه در نظر گرفته‌شده برای این بخش ۸۵ میلیارد ریال بوده است و تاکنون ۶۰ میلیارد ریال این بودجه تخصیص‌یافته است و طی سال جاری عملکرد بانک و بهزیستی استان زنجان مطلوب بوده است.

901/900

کد خبر: 895587

وب گردی

وب گردی