مهم‌ترین محورهای اقتصادی در قم از زبان استاندار

استاندار قم زمینه‌های بالای گردشگری و صنایع‌دستی استان را موردتوجه قرارداد و گفت: گردشگری و صنایع‌دستی ازجمله مهم‌ترین محورهای اقتصادی در قم است، بیش از ۵۵ درصد از محور اقتصادی استان قم از بخش گردشگری تأمین می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید مهدی صادقی در نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سالروز 19 دی‌ماه امسال نیز باشکوه فراوانی توسط مردم قم در دیدار با مقام معظم رهبری برگزار شد.

وی با اشاره به دیدار اخیر مردم قم با رهبری معظم انقلاب اظهار افزود: توصیه‌ها و منویات مقام معظم رهبری راهبردهای جامع و کاملی بوده که درزمینهٔ اقتصاد و رفع مشکلات موجود در کشور کارگشاست.

استاندار قم زمینه‌های بالای گردشگری و صنایع‌دستی استان را موردتوجه قرارداد و گفت: گردشگری و صنایع‌دستی ازجمله مهم‌ترین محورهای اقتصادی در قم است، بیش از 55 درصد از محور اقتصادی استان قم از بخش گردشگری تأمین می‌شود.

صادقی با اشاره به‌ضرورت ایجاد و راه‌اندازی زیرساخت‌های موردنیاز در بخش گردشگری عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ظرفیت بالای استان قم در بخش گردشگری و گردش مالی قابل‌توجه در این بخش باید زیرساخت‌ها و بسترهای موردنیاز در صنعت گردشگری قم به‌درستی سنجیده و احداث شود.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی درست درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی در بین مسئولان و آحاد مختلف مردم تصریح کرد: عدم نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بین مسئولان و عموم مردم از مشکلات و معضلات استان درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی بوده که باید در این راستا هم اقدامات و برنامه‌ریزی‌های درستی صورت گیرد.

استاندار قم اقتصاد مقاومتی را یک حرکت مستمر و دائمی دانست و عنوان کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی یک راهبرد و موضوع مستمر و دائمی بوده که باید برای ایمنی در برابر تهدیدات احتمالی دشمن در زمینه‌های مختلف آن را دنبال کرد که نیازمند اندیشیده شدن برنامه‌ریزی‌های لازم و ایجاد آمادگی‌های موردنیاز در بین مردم است.

صادقی بابیان جهت‌گیری اقتصادی قم در بخش گردشگری و خدمات ابراز کرد: با توجه به سمت و سویی که استان در بخش گردشگری و خدمات دارد تحولات بسیار خوبی در آینده در بخش اقتصاد و اشتغال ایجاد خواهد شد که به‌نوبه خود نیازمند ایجاد بسترهای لازم برای رونق در این زمینه‌هاست.

901/900

کد خبر: 895588

وب گردی

وب گردی